Gran Canaria








Måndag - nytt land!
Kanarie Öarna - Gran Canaria - Bahia Feliz

Kanarie Öarna är en spansk ö grupp som ligger i Atlanten utanför Afrikas nordvästra kust.
Kanarie öarna består av 7 öar.
*Teneriffa
*Gran Canaria
*Lanzarote
*La Palma
*La Gomera
*Fuerteventura
*El Hierro
1997 - åkte jag, mamma och lillbrorsan till Gran Canaria - Bahia Feliz.
Gran Canaria är den tredje största ön och är en vulkan ö.
3000 f.kr var befolkningen "Guancher" men ön togs över av spanjorerna på 1500-talet.
Den störtsa inkomstkällan är turismen.
De största exportprodukterna är bananer och tomater - MUMS!
***
När vi kom ner till Bahia Feliz som var helt fantastiskt vackert så bodde vi i Bungalows. Balkongen precis vid stranden så man såg vågorna och långt, långt bort med kikare kunde man se hoppandes delfiner - lovely!
Vi gick och åt på ett torg varje dag den veckan då jag blev super förälskad i en skit snygg servitör.
Han flörtade såklart varje kväll med oss - och jag trodde ju verkligen att han gillade mig. Jag var bara 13 skulle fylla 14 HAHAHAHA.
Älskade denna resa då det var med mamma!
Önska bara vi kunde göra om det snart!
Ja, det var inte så mycket här iheller att berätta - har ingen ork och lust haha.

Inga kommentarer: