Mina barn vs oss vs mina föräldrar

I måndags minns jag inte att jag gjorde något särkilt - jag har märkt att jag börjar bli gammal eller har en tidig demens på gång.
Jag börjar glömma allt lättare nu - ska jag vara helt ärlig tror jag att jag har det ifrån mina föräldrar.
Det värsta är att om man planerat något med pappa så har han helt glömt bort det och ber om ursäkt men han har redan planerat något annat den dagen och säger "vi tar det en annan dag JAG LOVAR" också går det ett halvår tills man gör den planerade saken.
Mamma är av en annan sort - hon säger att hon ALDRIG hört det jag berättar när det säkert är tredje gången jag berättar en sak.
Japp, undra då hur jag håller på att bli.

Tänker ofta på hur mina barn kommer att se ut och vilket sätt de kommer att vara på.
Jag har ALLTID fått höra att jag är "exakt som min mamma" AV min pappa.
Och AV min mamma har jag alltid fått höra att jag är "exakt som min pappa".
Så vad stämmer - jag tycker det är en skön blandning - de bästa av två världar.
Utseendet - ja det mörka dominerar alltid så min pappa har jag varit prick lik sedan barnsben, men när jag gick ner i vikt för så där "JÄTTE LÄNGESEN" fick jag ofta höra att jag började likna mamma.
Kanske har jag trots allt hennes vackra kindben - men det vet ju ingen eftersom allt fett har dratt sig på just ansiktet.

Hur kommer då mina barn att se ut?
Jag OCH mannen har stora näsor!
Det värsta (förlåt älskling) men hans pappa OCH syster har BAUTA näsor, hans syster har t.o.m opererat näsan mindre just för det komplexet.
Nä, jag tycker om lagom näsor - den är ju viktig - den sitter ju MITT I ansiktet.
Han har normal mun och jag har liten.
Vi har stora bruna ögon (men önskar att mina barn hade fått min mammas havsblåa ögon) till det mörka svallet de garanterat kommer att få.
Det roliga är att både jag & mannen var väldigt ljusa när vi var små - bleka och näst intill blonda - svårt att tänka sig idag.
Kommer dem att bli tjocka, smala?
Långa eller korta - ja sånt kan man grubbla på - men en sak är säker - så fort jag har fått barn så blir det INGET onyttigt i hemmet - de ska lära sig att lördagar är fest ingen annan dag.
De ska även lära sig pengar tidigt - har man inte förtjänat dem ska dem inget ha.
Usch vad jag har varit bortskämd - klart jag vill skämma bort mina barn också men på rätt sätt - de ska INTE bli som jag var i tonåren iallafall.

We will seeeee!

Inga kommentarer: