Jag borde sova men jag vill vara vaken när Mattias kommer - OM han kommer!
Han skulle köpa cigg till oss men det verkar inte så.
Jag tog även nycklarna ifrån honom innan idag så han kan ju inte komma in om jag lägger mig.
Vill iheller inte ringa och tjata på honom haha.
***
Idag efte att vi varit på posten vilket tog tid.
Vi promenerade i ÖS regn och när vi väl kom fram gick Matte in för jag hade hunden och skulle fixa allt.
Då visar det sig att de inte hade en kartong att skicka hans skor i, och mitt Mors dag paket var alldeles för tungt.
Så han kom ut igen besviken.
Då skulle jag in och fråga om mitt paket ifrån halens eller ellos haha minns inte vilket det var jag beställde ifrån om det låg kvar.
Ja visst sa han det har legat här en hel månad PINSAMT! Men det skickas i retur imorgon kl:12.........jag bara shiiiiit ok jag kommer imorgon förmiddag och hämtar ut det.
Kommer ut och har lite panik.
Då har Matte kommit på en ide och han går in igen och köper ett xtra stort vadderat kuvert och pressar in skorna i den och till slut får han det iväg skickat.
Glad blev han när han kom ut.
DÅ kommer jag på att jag kan bara ta ut 2 saker ifrån paketet till mamma så kan jag skicka det utan att behöva betala extra.
Sagt och gjort - nu blev vi alla glada!
SÅ TILL DIG MAMMA - DÄR STÅR I KORTET ATT DÄR FINNS 3 STYCKEN AV SAMMA SAK MEN NU FINNS DÄR BARA EN AV DEN SORTEN så du inte tror att Posten har snott den hahahaha.
Hoppas nu bara att den kommer fram då mamsen flyttar om någon dag - eller var det redan imorgon? Hm - bara inte polskan (Sveriges sjukaste granne) snor den.
***
Jag traskade hem me Henry och väntade in Sally som skulle komma på besök.
Hon var lika snygg som alltid såklart!
Vi satt och drack kaffe och snackade skit.
Eller nä, vi snackade faktist bara vettiga saker och om religioner och kulturer vi inte kunde förstå.
Och inom det ämnet har vi exakt samma åsikter!
Måste bara tillägga att hon tyckte min gump hade krymt HAHA!
Jo, glad blev jag för det är där allt fett sätter sig - jag ser ut som hon (han) i Big Mommas house hehe.
***
Hon gav mig ett jätte fint inbjudningskort - ett prov på hur mina bröllops inbjudningar kan se ut.
Det är hennes ex man systrar som gör dem och de var verkligen fina och ovanliga.
Går inte att förklara men när det är på G då kan jag visa på bloggen - ingen annan får sno idén ifrån mig nu hehe.
De kommer vara de finaste inbjudningskorten någonsin hehe.
Men grejen är att jag får fixa "insidan" själv - det var inte fint - och det kan jag göra bättre själv=)
***
Mannen kom hem helt slut och jag var så stolt över honom - han hade missat tåget och väntade på det andra som hade fel på spåret så han fick vänta på ytterligare en till.
Naw stakaren.
Men huvodsaken var att han trivdes där.
Han sa att vissa av arbetskamraterna bodde också långt ifrån Ystad så de hade med sig egna husvagnar som dem bodde i vissa dagar.
Hur nice hade inte det varit liksom så hade han sluppit åka den långa vägen.
Tänk & komma hem så sent, äta middag, kolla lite på tv och sen lägga sig igen.
Jag säger bara att det är tur att han börjar nu när det är ljust ute annars hade det varit en katastrof att ta sig upp på morgnarna.
***
Nu ringde precis kusinen och han är på väg hem - jag känner mig som värsta morsan haha.
Har inte skrivit om ett land idag för jag har inte orkat - hittar ändå inte bra information på nätet haha.
Men får ta och göra det en dag i veckan.

Att göra denna veckan!

Idag: Passa Henry, träffa Sally

Imorgon: Hämta mitt efterlängtade paket på Posten, betala räkningar, storhandla, till jobb en snabbis för att hämta min "mat", passa Henry.

Onsdag: Cickie, Erika och Adrian åker till Alanya - AVUNDSJUK!!!!!!!

Torsdag: Till jobb och hämta mer "mat"

Fredag: ??

Lördag: ??

Söndag: ??

Inga kommentarer: