Hemska stressade natt

Igår satt jag hemma vid fönstret igen och solade, det var fett härligt!
Jag fick lite färg men inte alls mycket.
När jag var yngre blev jag brun jätte snabbt men nu i vuxen ålder får man verkligen kämpa.
Papsen, mamsen och brorsan har alltid haft så lätt för det, men jag är blekfisen i familjen =(
***
Jag gick en låång runda i parken me mannen och Flash - den nya hunden jag passar. En schäfer han är ENORMT stor - folk bara glor när jag går me honom och jag förstår det.
Han är 9 år och så snäll. När han morrar eller gör läten på skoj så låter det som en björn - inte konstigt när det kommer ifrån hans stora bamse kropp.
***
Hade en HEMSK natt - har inte sovit nånting.
Först när vi ska lägga oss kommer jag på att jag glömt att ta min sista måltid för dagen så jag tar den och dricker 1 liter vatten typ till och måste först vila magen innana läggdags.
Jag skickar sms till Matte som skulle sova här att han MÅSTE ringa min mobil innan han kommer för jag ville inte att Flash skulle börja skälla.
Så jag försöker vara vaken men somnar halft till sist.
Vaknar av att jag får sms av Matte att han är på väg upp och jag rusar upp och Flash hänger med.
Jag sällskapar snabbt i soffan och chitt chattar lite med honom sen lägger jag mig igen.
Somnar!
Vaknar av att Matte inte kan vara tyst när han är och rotar i skåpen i köket efter mat och prassel hit prassel dit.
Somnade till slut efter en halvtimme.
Vaknar efter att ett rapport meddelande jag skickat till pappa under dagen kommit fram på mannens telefon som låter lika högt som brandlarmet och jag rusar upp.
Lägger mig igen och då ringer pappa mitt i natten och svarar på det jag frågade han i sms.et MITT I NATTEN!
(Jag minns fortfarande inte vad han sa)
Lägger mig IGEN!
3 på natten vaknar jag att jag rusar ut på toaletten och kissar 10 liter känns det som. På det fick jag en fruktansvärd huvodvärk jag aldrig någonsin varit med om.
Efter mycket ont somnade jag.
TILL SLUT väcker Flash mig då han slickar min arm, jag ser att det är ljust ute och vill bara somna om men kollar klockan och det är bara 2 minuter innan jag ska upp.
AAAAAA....huvodvärken har lagt sig men det känns fortfarande skumt.
Steg upp 5 imorse för att hinna med att rasta Flash ordentligt.
Vi gick en super lång tur - och det var underbart att få andas in den friska luften på morgonen.
I parken SEX på morgonen joggar 70-åringar.
Jag bärgar mig för att gå till affären efter jobb och 70-åringar joggar i parken 6 på morgonen.
Avundsjuk blev jag allt - att dem pallar.
Ägaren till Flash kom och hämtade honom och jag cyklade iväg till jobb.
En lååång dag på jobb och jag var sjukligt trött - INTE KONSTIGT!
En god nyhet var att jag fick ytteterligare en veckas semester så nu är jag ledig 2 veckor men igentligen ville jag ha veckan före den veckan jag redan hade men fick istället veckan efter.
Så jag och älsklingen får bara 1 vecka tillsammans men skit samma. Vi ska spendera den braaaaa!!!
Kommer hem och mannen berättar att dem ÄNTLIGEN har hittat en praktik plats åt honom.
MEN...den är i YSTAD!
As förbannad blev jag och ska imorgon ringa hans projektledare.
En hel historia ligger bakom denna utbildning han går på som jag ine orkar gå in på - MEN fan att MIN MAN ska åka en timme på morgonen för PRAKTIK UTAN BETALT och sen en timmes resa hem.
PLUS att tågkortet går på över 1000:-/månaden.
Nä, nu laddar jag inför morgondagens samtal.
***
Tog ett bad för att tänka igenom det hela och min stakars älskling joinade mig.
Nu ska jag borsta igenom det blöta håret - fixa luggen och sen raka vägen till sängs.
Men imorgon SLUTAR JAG 13 WOW - sen ska jag i o för sig passa en annan liten voffsing Henry!

Nighty nighty!

Inga kommentarer: