23/5-08

Klockan är mycket och jag orkar igentligen inte skriva - men jag orkar iheller inte gå in till sängen.

Jobbade 10 timmar och 15 minuter för att vara exakt idag - hatar dem långa dagarna.
Annars var det relativt lugnt på jobb idag fast jag var riktigt trött - vet ej om det är solen eller för att jag inte jobbat sedan i fredags förra veckan - men stigit upp tidigt varje dag har jag.

Kommer hem med en massa kvällsposten tidningar jag fick av en vårdtagare haha och satt och läste dem sen blev jag så trött att jag sov 2 timmar.
Vaknade att klockan var nio och höll på att missa min tant kväll.
Eurovision song contest!
Så av 0-5 så fick Litauen, Lettland, Tjeckien, Bulgarien, Georgien NOLLOR av mig.
Tjeckien, Bulgarien och Georgien fick NOLLOR av mannen.
SVERIGE var den enda som fick en STOR FEMMA av mig - och jag diggar verkligen låten så det är faktist inte bara för att det var Sverige.
Mannen gav också Sverige en femma men även Turkiet - OFCOURSE hehe.
Turkiets låt är inte riktigt våran stil över huvod taget och jag hade hört den förut och då var den skit dålig.
Men ser man ett uppträdande av dem så var den väll helt OK!

Mattias kom och nu är han iväg me min cykel för att hämta tvättmedel ifrån min pappas lägenhet hehe.
Vi har slut på det - och som alla vet som läser här så tvättar vi varannan lördag hahaha.

Imorgon ska jag förmodligen till Lajna Maraj för jag är sååå nyfiken på hennes mage.
Vi har inte träffats sedan i sommras och nu helt plötsligt är hon höggravid och är beräknad om 2 veckor.
Skulle väldigt gärna träffa henne SJÄLV innan - sedan kommer där vara en liten pojke i hennes famn.

Snart kommer jag vara den enda i kompis kretsen som inte har barn och ändå är jag bara 24 (blir 25 i år) skumt!

Förrästen så var mannen och besökte hans praktik plats idag.
Det hade gått jätte bra och arbetarna skulle vara super trevliga vilket jag kan tycka är det absoluta viktigaste på en arbetsplats. Att man trivs med varandra.
De gör anläggningar precis vid Ystad båtarna så det ligger precis vid tåg stationen vilket är skönt för min babe.
Det negativa var ju att han höll på att somna i bilen på väg dit och när han börjar nu på måndag kommer han att ta det allra första tåget ifrån Malmö 05.45 - stakars baby!
Men så fort han är färdig med detta så har han en utbildning och något i bagaget så skulle han vilja sluta på sin arbetsplats i Ystad (när han är färdig) så kan han söka sig till Malmö.
WOHO - känns liiiiite som att vårat liv börjar ta lite fart.

Nighty nighty!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för er skull men det vet ni ju :)

Jag missade förra gångens melodifestival men de visade ju några små snuttar av filmerna och av det jag hann se så har jag fyra favoriter. England, Danmark, Island, Sverige. Faktiskt! =)
Pusspuss!

~*♥*~ sa...

Nä, det du såg om du såg England var dem som gått direkt till final ifrån förra året. Så deras uppträdande har man inte fått se - det kommer först på lördag =)LUV U!

Anonym sa...

Aha, ja men då är det ju ännu bättre! =P Love ya!