2 år

I torsdags när vi var ute med Henry så ringde Flash´s matte och frågade om jag kunde passa honom under natten. Jo, visst.
Så efter att Henrys matte hämtade honom 21.00 så kom Flash 21.20. Vi tog en lång runda innan läggdags.
***
Fredagen började med en lång promenad med Flash - det är verkligen skönt att gå ut vid den tiden och andas in den friska morgon luften.
Jag cyklade vidare till jobb och det var en väldigt låång dag.
Vi skulle få en gubbe till ett korttids boende och efter många om och men och timmar så fick vi äntligen iväg honom.
Först hamnade vi på fel avdelning - men där fick vi låna en rullstol som vi sedan skulle lämna tillbaka.
Vi var så trötta jag & Jennifer att vi först åkte upp på våning 4 men kände inte alls igen oss så vi skrattade och åkte en våning ner och där var vi säkra på att det var men de kollade ner på oss och sa att det var inte där vi hade lånat den ifrån.
Så till slut åkte vi ner på tredje våningen och det var äntligen rätt.
Haha, vi var så trötta så vi fattade ingenting.
Inte nog med det så fort jag skulle berätta en sak så lyssnade inte Jennifer på mig utan hon bara satt och skrev sms och sa GUUUD hela tiden.
Så när jag äntligen skulle cykla hem för dagen så var det enda jag hörde - hennes röst och GUUUD!
***
Kommer hem och har glömt ett par grejor på jobb vilket var riktigt störigt, små tjafsade med mannen och var allmänt irriterad igår.
Tog en tupplur så jag kunde lugna ner mig (det kanske var pms som spökade).
Vi hade en mysig kväll och såg faktist på en bra palestinsk film.
***
Idag började dagen med en mysig lång gose stund me mannen.
Han går ner och handlar nybakade bullar till han själv, cigg och en kvällsposten till mig =)
Då läste jag att det är Norges National dag idag - då fattade jag att det var den 17 Maj - då kom jag på att vi har varit sambos i 2 år idag.
Vet inte om vi räknar att det var två år sen vi verkligen blev tillsammans "på riktigt".
***
Jag minns denna dag - jag vaknade tidigt hemma hos pappa och gjorde mig iordning i lugn och ro. Annica kom hem till mig för att jag ivrigt ville låna hennes platt tång.
Pappa sa hejdå snabbt på morgonen när han skulle till jobb - han ville inte visa att han skulle sakna mig och att han "igentligen" var emot denna resa.
Så 10 på morgonen kommer han och hans arbets kamrat med en stor mega frukost - det var för mig hihi - fast han sa inget - men jag visste att han ville träffas en sista gång.
Jo på morgonen innan han gick till jobb så satt vi också och pratade i 3 timmar haha - det var jätte mysigt.
Han blir alltid så om det är något han är nervös för - då ska han prata om allt möjligt och det är roligt att lyssna på.
***
Min farbror och pappas kompis hämtar mig och kör mig till central stationen där jag tar tåget till Växjö.
Det billigaste flyget gick där ifrån.
Så första gången i mitt liv tog jag flyget alldeles ensam. Nervös var jag som fan hehe.
Kommer till Antalya med tusen kilo packning och mina händer hade blåsor p.g.a det.
Jag sminkar mig extra inne på toaletten för jag var nervös inför mötet med Eko.
Så när jag äntligen kommer fram till Alanya står han där såå fiin och öppnar sina armar och lyfter mig, och där står vi super lyckliga och kramas och pussas på öppen gata mitt i natten =)
Ingen av oss hade då en aning om att vi skulle bli man och fru samma år =)

1 kommentar:

♥ Boheme Chic ♥ sa...

Så fint att läsa, blev helt glad =)