Trivial Pursuit

I´m back!

Jag var ju en riktig sjukling i tordags - kunde inte röra huvodet och magen kurrade i massor. Hade inget energi i kroppen och kunde knappt röra mig.
I går jobbade jag hela dagen - det var FAKTIST skönt! Jag var på fötter igen och jag var glad - jag hade energi! Solen sken och allt det där.
Matte och Tess kommer till oss på kvällen - meningen att de skulle komma 20 -men kom istället 00.....trötta var vi men vi satte igång att spela vårt efterlängtade spel TRIVIAL PURSUIT familjeutgåvan.
Vi hade roligt, men inte lika roligt vi hade me Jeopardy - WHY?
Jo, vi hade ju vuxen frågor och barn frågot men barn frågorna var för f*n skiit svåra. Vi kände oss helt ute alltså.
Mannen fick skit svåra frågor hela tiden - så han kom sist =(
Matte blåste på tärningarna hela tiden i hopp om att få d nummer han ville som han ändå aldrig fick.
Tess ville bara ha tårtbitar och JAG VANN!
WoHo - ja, vad ska man säga - ööhh allmänbildad kanske....PÅ BARNFRÅGOR HAHAHA.
Det hade nog varit roligare om vi alla hade varit pigga och hade haft snacks (energi) och dricka.
Alla drack varsin grogg utom jag - men deras groggar var som ryssarna dricker den. 75% vodka och 25 % cola bara för att colan tog slut haha.
***
Idag sov vi skit länge - inte konstigt då vi lade oss 04...det var tider det man lade sig vid den tiden.
Jag städade som vanligt på lördagar men idag gjorde jag extra mycket - dammade, skurade toaletten och badkaret, skurade väggarna, rensade i garderoben.
Ohh det är så skönt och rent nu =).
Mannen var ute med sin kompis och spelade biljard medans jag städade vilket faktist var skönt - hög musik och dansade i nattlinne gjorde jag. Like old times när jag bodde ensam - med Tyson...han älskade när jag var på det humöret.
Det är precis som om man får extra energi efter att man varit sjuk.
***
Pappa har nu åkt igenom Tyskland - Ungern - Jugoslavien - Bulgarien och NU i skrivande stund är han i Turkiet.
Han ringde innan för han hade problem när han skulle in till gränsen - mannen fick översätta vad gräns militär männen ville.
Det var biljetter för varje bil de var tvugna att betala.
Sådan tur hade det annars alla andra papper - annars hade det blivit problem.
Tänk hur nice det hade varit att ta en sådan road trip genom Europa/Asien.
Som sagt det är mannens dröm - men då tar jag hellre flyget.
Pappa vågade inte ens prata me mig igår i tele när han körde igenom Jogoslavien då han körde i total mörker uppe i bergen - usch läskigt!

So long!

Inga kommentarer: