Idag är jag glad...

... för att min "mat" tar slut ikväll och jag pratade me min samordnare på jobb och hon hade mer "mat" till mig på jobb som jag bara kunde hämta när jag ville och betala när jag har pengar.
SÅ GLAD jag blev - imorgon får jag ju min lön men eftersom jag knappt jobbade förra veckan så får jag ytterst lite som ska räcka till små räkningarna, lite mat till mannen som verkligen behövs och så ska jag försöka betala av det paketet "mat" jag fått denna veckan.
Usch pengar gör mig totalt galen - men när det kan lösas på något sätt så blir jag så glad!
***
Mannen ringde också precis och lät jätte glad - han är ju nu i Ystad på sin första praktik dag och han trivdes jätte mycket sa han.
Alla var glada och pratade och skämtade med han hela tiden - och det är huvodsaken tycker jag - att han trivs med sina arbetskamrater.
Tågresan hade varit OK tyckte han - där var inte en enda människa på tåget haha. Men det är ju för att det går från Malmö-Ystad istället för tvärtom - för då hade det varit över fullt.
***
Snart kommer Henry och då ska vi ut en tur till Posten med Mattias som också är här.
Jag ska skicka ett Mors dag paket till mamma och Mattias ska skicka ett par skor han sålde genom blocket.
Sen ska jag träffa Sally för hon ska till tandläkaren här på KB så ska vi gå en runda i regnet i parken och snacka skit.

Inga kommentarer: