Jag vill FÖR mycket

Idag rensade jag lite till i källaren och tog upp alla vår/sommar kläder som INTE passar en - men de sitter iallafall liiiite bättre än förra sommaren.
Så nu är tvättkorgen enorm.
Papsen ringde och sa att han hade besökt hans gamla skola och nästan hade fått tårar i ögonen.
Han kunde inte beskriva hur otrolig denna resan var.
Jag fick tårar i ögonen av att höra hur lycklig han är. Den situationen han är i kan nog ingen sätta sig in i.
***
Eftersom vi skulle iväg 16.30 så skulle mannen inte hinna laga mat & äta middag så jag gjorde hans middag idag.
Det är första gången på 2 veckor och jag klarade mig att inte smaka.
Så när fotografen ifrån Veco Revyn kom och hämtade oss åkte vi ner till Ribban och plåtades.
Det var sjukt varmare än vi trodde då vi trodde det skulle blåsa, men det var alldeles vindstilla - men tyvärr så var där ingen riktig sol.
Jag ville välja bild men det fick jag inte, så lite besviken blev jag över det. Hoppas nu att hon skickar in alla bilderna på mailen så jag få se dem. Och jag är 100% säker på att det kommer publiceras en bild jag INTE kommer att tycka om.
Men, men det är sånt jag får ta då det var jag som ställde upp på detta.
Men jag ser det som en kul grej som jag kan visa mina barn för i framtiden.
På tal om barn - jag börjar verkligen känna att klockan tickar.
Varje kväll när alarmet slår igång 21.00 då jag ska ta min p-pilla så tvekar jag på om jag ska ta den.
Ingen vet om det inte ens min man vet att jag tvekar. MINST han, för han tror verkligen att jag aldrig kommer vilja bli gravid.
Men samtidigt tänker jag på min vikt - livet jag vill ha före.
***
Pratade med Erika igår natt i 2 ½ timme haha.
Vi pratade om Alanya & så...de ska vara nere i 6 veckor denna sommaren på samma hotell med exakt samma animation team vi jobbade i.
Förra sommaren var inte alls lika kul då alla var inne i militären(lumpen) men nu denna sommaren är alla färdiga och då kommer det bli samma roliga som vi hade det för 2 sommrar sen därför vill vi ner sååå mycket.
Men det är jag som har klyddat till det med jobb denna sommaren.
Han har endast ledigt ifrån skolan i 2 veckor och då tog jag ledigt EN vecka av dem veckorna vilket jag nu ångrar.
Sen kom papsen med nyheten förra veckan och då blev jag så kluven för hellre vill jag va me "nyheten" än att jobba där jag är nu.
Men där jag är är ju iheller inte bara ett jobb - det är även nära människor man kommit nära och jag vill iheller inte bara vara "bitchen" som sticker fast jag kan för där är inget kontrakt just över sommaren.
**
Min önskan är just nu att pappa kommer hem och ber mig sluta på mitt nuvarande jobb för att vara heltid på hans nya "nyhet" så kan jag då även ta mina skattepengar och åka till Turkiet.
AAhhhh.........
**
Phen ringde idag - hon är så glad att hon flyttat och fått nytt jobb - jag är glad för hennes skull!
**
Nä, nu ska jag i säng - ska jobba 10 timmar imorgon och på torsdag - ORKA!

Inga kommentarer: