Tis 20 maj kl: 23.54

Tänk om dem finner dig lilla stakars flicka!

Så har hela dagen gått idag - vill gå och lägga mig bredvid mannen nu men jag klarar att vara vaken en stund till. Jag vill INTE vakna 08 på morgonen som jag gjort ett antal dagar nu i streck.
Flash gick hem och jag har börjat tycka om honom kände jag.
Fastän han fäller som sjutton och jag fick dra en sväng me dammsugaren - eller så är det bara jag som glömt hur det var att ha en hund.
Satt och kolla blocket på små valpar - jag vill sååå mycket - DET ÄR JU JAG! Men no money, no funny!
***
Pratade en stund med pappa idag - det var skönt!
Han sa att han hade köpt solglasögon en fin sommar klänning, väskor, en massa GUUULD och så hade han gjort en stor bild utav 3 lösa plånboks bilder han har på mig, min lillebror och han själv som hans kusin som var fotograf satt i hop tillen bild.
NAW...saknar han så mycket!
Blir så jäkla arg på min s.k bror vad han har gjort med vår familj.
Vi var den perfekta familjen en gång i tiden.
Jag vill ha det så - det var så jag växte upp!
*
Dåliga nyheter: Pappa kommer INTE hem på fredag!
För att hans bror ligger och är allvarligt sjuk i cancer. Det började i magen för 1½ år sedan men igår sa läkaren att den hade spritt sig i hela kroppen.
HATA CANCER!
Den tog min allra bästa vän i cancer.
TYSON MÅ DU VILA I FRID!
Usch ja vilket elände.
Så förrutom hans barn så är det pappa som får ta hand om honom, så han kommer förhoppningsvis (för min del) hem om 1 eller 2 veckor.
Jag har märkt att jag har det svårt att leva utan min pappa.
Trodde aldrig det men GUD vad det tar på mig.
Mamma blir jag också galen om jag inte hör ifrån henne på ett tag. Men man har vant sig att man tyvärr inte träffas så ofta.
Det blir nästan värre dem gångerna man HAR träffats för då vill man bara träffas änu mer.
Men nu ska det bli en ändring på det - DEM SKA JU FLYTTA DÄR DET FINNS FÖRBINDELSER ATT TA SIG DIT!!!
Iallafall så trivdes min pappa enormt där nere - inte så konstigt när det igentligen är hans hemland där han har sin uppväxt, barndom etc.
Men igentligen har han ju bott i Sverige längre än sitt eget hemland - konstigt!
Bra nyheter (fast på fel sätt): Är att hans syskon kommer och hälsa på i Syrien. De har ju hela högen nästan flyttat till Saudi Arabien (Har ingen aning varför - fattar inte hur man ens kan leva där)
Så dom kommer och besöker - och det är roligt för pappa men det är ju av fel anledning - det är ju för att den ena brodern ligger döende.
Usch, tvi, tvi, tvi!
Han som har cancer har dessutom en tvilling bror i Tyskland som ingen i släkten bryr sig om.
Jo min pappa då!
Det är väl konstigt hur familjer kan splittras.
Man är unga föräldrar och får sina älskade barn och gör allt för dem och sen går tiden så fort och barnen är helt plötsligt vuxna och lever deras egna liv.
Men många tänker väll inte som jag.
Att föräldrarna är dem som gett dig livet.
Ok, om man har haft en hemsk uppväxt då kan jag förstå att man väljer att lämna, men absolut inte annars.
***
Idag fick jag besluts ångest - vilket tv-program ska jag kolla på?
Inte ofta jag kollar på tv nu för tiden för där finns inte så mycket att se men just idag var dem tvugna att sätta 3 tv program SAMTIDIGT.
*Desperate Housewives
*ESC
*Dokumentär om den försvunna Madeleine.
Desperate Housewives får jag se reprisen på söndag
Och mannen ville ju bara absolut se ESC så det fick bli det - men det var inte värt att kolla på.
Roligare när man var liten - nu känner man sig mest som en ung kärring!
Iallafall så satt jag & mannen som vi alltid har gjort när vi ser på det - skriver poäng haha.
Pinsamt men sant!
Av 0-5 gav jag Norge och Rumänien en fyra.
Irland, Andora, Ryssland och Grekland fick en trea.
Mannen gav Holland en fyra.
Slovenien, Norge, Armenien och Grekland gav han en trea.
Hade jag lyssnat mer nogrant hade jag nog inte gett dem poängen.
Vi får se på torsdag - jag diggar faktist Sveriges bidrag i år.
Men förra året skäms jag bara för.
Nä, nu röker jag sista ciggen sen blir det läggdags.

Nighty nighty!

Inga kommentarer: