Tjejkväll

Igår var det tjejkväll - hos kusinen.
Det var värdinnan hon själv, hennes lillasyster (min andra kusin) Linda, deras mamma (min moster) och vår mormor.
Jag gav hennes en värdinne present - 2 champange glas med hjärtan - så nu får jag köpa nya IGEN! Hahaha.

Vi satt och pratade om allt möjligt, det var roligt för att vi kom in i djupa diskussioner om allt och alla var lika engagerade i frågorna.
Alla höll inte med vilket blev ett snabbt på hopp till nästa sak.
Saknade min mamma såklart!
Vi pimplade lite vin - som jag tvingade mig att dricka men sen delade jag & Anja på den lilla vodka skvätten som hon hade kvar hemma i smyg haha.
Det sorgliga i allt är att min mormor har förändrats - man märker mer & mer att hon små glömmer saker, och sen "låtsas" hon att hon kommer ihåg, fast jag vet att hon inte gör det.
Jag älskar min mormor så mycket, och det är hemskt att se förändringen komma in sakta men säkert.
Kanske är det bra att jag har fått mig lite erfarenhet inom äldreomsorgen så jag kan hantera detta lite bättre och inte få en chock.
Att det är "normalt" om detta händer.

Idag- lördag - städ dag!
Rensade även lite igår och fick ihop en hel flyttkartong som nu är i källaren.
Skönt!

Natti, natti.

Inga kommentarer: