Day by day

Datorn har inte lockat mig det minsta de senaste dagarna.
Jag har istället kollat på Greys Anatomi boxen.
F-n vad den serien är bra - trodde jag inte, nu sitter jag i soffan och pausar så fort mannen vill säga nått haha.
***
I söndags så promenerade jag & Sanna & Khalil till stan - det var soligt och skönt. Lite svettigt blev det då man fortfarande inte fattat att det är tidig vår.
Vi mötte Sally som precis hade stängt butiken och sedan mötte vi en gammal klasskompis till mig & hans tjej plus deras lilla dotter.
Det kändes konstigt att han nu är pappa helt plötsligt - sist var han den man bråkade med i klassen haha.
Nu är han helt vuxen, mogen man och PAPPA...mycket konstigt!
Men han verkade lycklig med att vara pappa och med hans tjej så jag blev glad för det.
Även om jag umgås med Sanna ofta så kan jag fortfarande inte fatta att hon är MAMMA, det går liksom inte in i huvodet på mig, fastän han finns där hela tiden, fastän jag gick med barnvagnen runt halva stan förstod jag nog inte att det var en BARN vagn jag körde.
Tänk då att förstå att man själv blir mamma....märkligt det där.
***
Måndag - jobba!
***
Tisdag - Jag passade en ny hund.
En pudel blandad med shetland sheep dog som heter Henry och är ett år.
I början när hans matte gick så låg han vid dörren och gnällde efter henne i säkert över 2 timmar.
När jag till slut fick honom in i vardagsrummet med mig så reagerade han på minsta lilla ljud vid dörren för han trodde hon skulle komma tillbaks.
Jag tyckte så synd om honom.
Jag gick ut några rundor med honom i parken för att han skulle få komma på andra tankar, sen tog vi en tur hem till papsen sen hem igen.
Då kunde han äntligen slappna av lite bättre och sova.
Sen kom hans matte och hämtade honom och han blev över lycklig.
JUST DÄRFÖR ÄLSKAR MAN HUNDAR!
***
Idag - promenerade en lååång omväg för att träffa Sanna - vi skulle till Ikea, men när jag kom fram till stället vi skulle träffas på hade hon inte ens kommit hemifrån så jag promenerade mot henne - JAG GICK LÅÅÅNGT! Men det var underbart, solen sken, jag kisade, jag lyssnade på nice musik och jag kände det.
Jag kände DET...
Jag kände våren!
Jag hade t.o.m tagit på mig min vår jacka (ok jag hade 2 tröjor, halsduk och 2 buxor) men ÄNDÅ!
Vi gick istället in på Willys och handlade sen hemm till henne och slappade.
Vi blev så trötta utan anledning - kanske för solen!
Jag lånade tredje säsongen av Grey´s och 2 andra filmer.
***
Nu ska mannen kolla på fotboll och jag har INGET här att göra...VAD ska jag göra?
Vi borde köpa en ny tv för sådana tillfällen.

Inga kommentarer: