Kina bufé

Idag var det underbart väder - första gången jag inte tog på mig halsduken som jag är så mobbad för på mitt jobb haha.
MEN jag tog den med mig ifall, ifall haha.
Jag kände mig väldigt naken utan den - kändes som urringningen var enorm.
Men, men...det var så skönt att åka bilen med nervevade rutor.
Pappa har bråkat me dem på jobbet så nu är han arbetslös.
Men vi alla tycker det är bra, han borde jobba för sin värdighet, stolthet att ha ett riktigt jobb, ett jobb som han är utbildad till.
Så jag hjälpte honom att söka lite jobb här om dagen genom arbetsförmedlingens hemsida.
Där sökte jag 6 olika jobb som maskin operatör och svetsare.
En timme efter ringer det någon till honom angående svetsar jobb och på en timme som min pappa visade vad han kunde anställde de honom - och där var minst 20 personer före honom - men MIN paps fick jobbet haha.
STOLT!
Min pappa KAN OM HAN VILL!
Lite avundsjuk blev jag när jag sitter och söker minst 10 jobb PER DAG och jag får inte ens ett TACK i min mail för att jag sökte jobbet.
Blir så arg - jag tror starkt att det är fel på mitt CV - att JAG har skrovot alldeles för långt CV.

Idag sjukade sig mannen ifrån skolan - han behöver faktist en dags ledighet.
Så vi 3 åkte ut till myrorna för att papsen hade sett en soffa där som var AS FUL!
Min paps som igentligen har stil...sådan tur jag var med så han inte hade köpt en.
Sen gick vi vidare tog en tur på möllan och hamnade till slut på en Kina restaurang där vi åt Lunch bufé.....men det blev en frukost/lunch för mig.
Jag blev så otroligt mätt och är det fortfarande ett antal timmar senare.

Nu väntar jag på att Sally ska stänga Bianco butiken så vi kan dra till Sanna & lilla Khalil.

Pözz & kjam - (som man skrev när man var medlem på lunarstorm för ett antal år sedan haha)

Inga kommentarer: