Barn och bröllop - barn och bröllop - barn och bröllop

Vill sååå gärna sätta in en till youtube nu bara för att jag nu vet hur man gör - men jag har lovat mig själv och bloggen att jag endast får göra det en gång om dagen.
Det får bli lite som dagens låt!
Så nu har jag "dagens låt" och ett nytt resemål varje måndag.
Då börjar den här bloggen få lite fart tycker jag.
Dagens outfit kommer jag dock aldrig att börja med - jo om jag kanske har miljoner och har kläder att visa upp hahaha.
***
Idag ringde ialf min samordnare - vi hade ett jätte roligt samtal i över 30 min - jag frågade henne om hon kunde köpa ut till mig.
Haha - det lät som alkohol - nä Cambridge - vill bara liksom ha det här hemma "in case" när jag blir desperat typ!
Då började hon babbla om GI-metoden - att hon nu på en vecka gått ner 1 kg och att även fler på jobb har börjat med den.
Men den har faktist aldrig fallit mig i smaken.
En gång provade jag Atkins som ska vara nått liknande men mer extremare.
Då ville jag bara spy - så mycket fett det var man skulle äta. För bara för att jag är fet betyder det inte att jag älskar fett.
Nä, fy & pyton!
GI- ska man ju utesluta alla kolhydrater tror jag.
Men hur kan man äta Ost och inget bröd, köttfärssås utan spaghetti, sås utan potatis.
Det funkar ju på många men jag kommer sakna allt det andra - ÄVEN om jag alltid tar mer ost än bröd och mer köttfärssås än spaghetti haha.
Nog snackat om mat!
***
Jag & mannen hade en livlig diskussion nu innan han gick och la sig.
Jag frågade vad hans största önskan var förrutom bil och körkort.
Då svarar han helt klart jobb.
När han frågade mig så rabbla jag upp miljontals saker jag önska mig.
Men när jag placerade hund före barn började hans reaktion.
Vi kom in om barn diskussionen som vi alltid lyckas göra.
Han förstår inte vi som vill ha allt "det dära" INNAN barn.
Det är väl inte konstigt att tycka att båda ska ha fast jobb innan ett barn kommer till.
HELL NO att jag sitter i sitsen med ett barn i famnen och socialen i den andra.
När jag har ett val så kan jag välja - hade varit annorlunda om man inte kunnat välja.
Sen vill jag ju ha vårt bröllop innan barn också.
Jag vill kunna spara till bröllopet - ha ett as nice sago bröllop - det har liksom varit min dröm sen jag var liten.
Men det kommer att ta 10 år om vi får barn där imellan.
Nä jag ska ha det först!
Men då tror han att efter att vi har haft vårt bröllop då ska jag komma på något annat jag vill ha.
(Hm, så bra han känner mig haha)
Men - vi bestämde detta nu!
***
*Körkort
*Bil (Vi får pappas)
*BRÖLLOP
*Barn

(Innan han tar sitt körkort har jag skaffat en vovve - men det vet han inte om)

Inga kommentarer: