Tredje advent

Då var tredje ljuset tänt idag. Inte för att jag tänt ljusen en enda gång tidigare i år haha men dvents ljusstaken kom fram först igår och idag fick jag en änu finare av mamma. Ska ta bild på den, den är riktigt vacker som hon har gjort själv.
Hon & hennes man kom hit idag med en tvättställning, en blomma, ljus kreationen hon gjort själv och det viktigaste av allt - min Tyson! <3
För er som inte vet så var Tyson min första hund. En svart labradorhane som endast blev 7 år. Han och jag var ett! Han var med mig nästan överallt. Såg mina kompisar mig utan honom så frågade var han var haha. Åh mitt hjärta! Efter många om och men att lämna honom till min mamma innan resan till Turkiet 2006 så gjorde jag det. Hon passade honom medans jag hade mitt livs resa.
Men den 13 september så fick han hjärnblödning och avled. Det var det värsta som någonsin hänt mig. Kan inte beskriva det och vill igentligen aldrig vara med om det igen.
Så efter detta kremerades han och dom har haft honom men idag fick jag honom tillbaka.
Så nu ska jag hitta en fin urna som han kan få vila i frid i. Mitt hjärta, mitt allt - Tyson!

Mamma & jag drack lite glögg och det serverades lite fika och blev en massa prat =)
Trevligt, men jag missade lucia firndet inne i "stan" =(

Hände även en sak idag som jag blev rasande över. Mötte på en kärring med två hundar som kommenterade hur jag tog hand om min hund. En människa som aldrig sett mig visste hur jag skötte min hund. Blev riktigt arg och stod och munkäftade mot varandra. Helt sjuka människor det finns, det tog alltså bara några sekunder tills hon öppnade käften. Tänkte på detta hur länge som helst tills jag fick ett sms av min nya hund vän här i ormådet. Vi bestämde träff i rastgården och då fick jag reda på att denna surkärringen var precis som jag nyligen beskrev henne. Och de hon hade sagt till mig hade hon dessutom ljugit om HAHA! Och hon var tydligen inte så omtyckt av grannarna i området - TUR! Trodde jag hade bivit ovän med närmaste grannen typ, det hade ju varit mindre treligt när man som nyinflyttad hamnar i bråk.

Paradise hotell börjar snart (om någon timme) så jag tänkte förbereda lite. Är ju en ny arbetsvecka imorgon så lika väl vara färdig tills programmet börjar och bara mysa.

Mys pys!

Inga kommentarer: