Tapeten är halvt påklädd

Det finns en sak som är jobbigt att bo här i mitt egna Wisteria Lane. Här finns ingen närbutik. Det skulle behövas om man har slut på ciggen, behöver bröd eller juice på morgonen. Gurka till salladen, ägg när man satt igång halva baket skölmedlet man glömt köpa eller lite gott framför filmen på kvällarna.
Ska man kanske leta lokal i närheten och satsa på det?
Måste höra mig för, för det är inte ok att gå i 20 minuter bara för att komma till en butik.

Idag har jag & Bino varit på en hundträff. Vi träffade en kvinna eller en granne får man kanske säga med en berner sennen hund för två dagar sedan och hundarna lekte så bra så vi bytte nummer och idag hade vi då en träff i rastgården. Hade man inte haft hund hade det varit svårare att få kontakt med grannarna. Fastän jag faktist inte sett våra grannar alls på vår gård på hela veckan.

Vi flyttade upp tv´n till sovrummet igår eftersom vi inte kan använda vardagsrummet så där har jag suttit och fönat & plattat håret till en bra film. Och såklart mitt älskade Desperate Housewives som jag missade i tisdags pga flytten.
Varför har jag en känsla att detta kommer vara sista säsongen...någon som vet? Jag vill ju aldrig att det slutar. Minns när vänner hade sitt sista avsnitt då satt alla hemma hos mig i min första lägenhet och var som fastklistrade.

En av fyra väggar har fått sin klädsel på plats, tapeten är sååå fin - är så glad att vi gick flera rundor till affären för att bekräfta att det var den vi ville ha.
Blev glad när Cenk även sa "Det är viktigt för dig Jennifer att alla detaljer är rätt, jag vet att detaljer är viktiga för dig". Det sa han när dom skulle avgöra om tapeten skulle vara på ena eller andra hållet och kallade ner mig för det var jag som skulle bestämma.
Det är jag det, fastän många inte bryr sig om små saker är jag väldigt noga med små små detaljer. Men sen stora saker kanske jag inte bryr mig om - jag är konstig jag!

Tänkte hålla på lite i extra rummet där uppe, men vi har ingen lampa där inne och nu är det mörkt så det går inte. Den enda lampan man kan flytta på är ju den killarna använder i vardagsrummet. Vi tänker ju inte borra i några väggar förän allt är på plats.

Nu ska jag ta an disken (har fortfarande inte börjat använda diskmaskinen) och sen blir hemmalagade köttbullar med kokt potatis (som jag mosar när jag ska äta ändå haha), brunsås & såklart den svenska lingonsylten (som Erkan hatar).

1 kommentar:

T sa...

Jag tycker också det känns som om det är sista säsongen, tolga sa det senast idag till mig "de avslutar nog snart", fan va trist!

Visa bilder på tapeten!!!

Och det e klart man ska mosa potatisen i brunsåsen annars e det inte vårt det!!! =9

Tolga sa att en av hans kompisar skulle kolla imorgon. Nåt han bestämt sedan innan men om det inte blir något av det så skriver jag igen.

Kram