Krassliga jag

Vaknade av alarmet 03.45 och kände hur dåligt jag hade sovit under natten, knappt jag sov alltså
Tog det lugnt, upptäckte att det var lite för tidigt jag vaknade men jag får ju prova mig fram nu i början. Cyklade iväg 05.10 och det tog som jag visste 30 minuter - det känns alltså inte att det är så lång tid men jobbigt i mellanåt var det.
Cyklade förbi tatoil och köpte cigg butiksbiträdet beundrade min parfym, hon visste direkt vilken det var - Cerutti =)
Kom fram till jobbet 15 minuter för tidigt men det var skönt fast jag var helt genom svettig.
Tog av mig mina tjocka tröjor och då började jag frysa.
På allt detta blir jag förkyld, ögonen rinner, näsan me och mina arbetskamrater ber mig att gå hem. Så jag gick hem. Eller jag gick till värnhem med cykeln och väntade på att Erkan skulle hämta mig. Vi skulle om en djurbutik där och byta en julstrumpa fyllda med godis jag köpte där förra veckan. Men när jag kom hem såg jag att det var för gnagare och inte hundar hehe.
Under tiden jag väntade gick jag om Lagerhaus inne på Entré köpcentrum. Där köpte jag en längd vita tråd gardiner. Jag tänkte prova och se hur det ser ut här hemma för jag har så svårt att hitta gardiner och just panel gardiner som är så "inne" är inte riktigt jag. Så vi får se hur det kommer att se ut. Då det var halva priset på dom får jag endast bytesrätt men det gör inget, Lagerhaus har alltid något jag kan komma hem med. T.ex en silvrig kandelerbar som jag vill ha men den kostar där inne 1.200 så det får vänta.

Vi körde till Hornbach men jag & Bino väntade i bilen, jag kände inte mig alls kry. Där kom Erkan ut med, hm minns inte vad det hette, men den där väggen dom tog bort all tapet ifrån blev buklig. Dom körde ju sedan på att skrapa bort strukturen istället. Så där det är buklig har nu Erkan satt upp det här filtret för att få det rakt sen när dom sätter upp den nya tapeten.
Han skulle även ha listor och silvriga vägg uttag, det var hans idé, roligt att han också kan komma med ideér haha.
Jag tänkte mer om man kunde köpa en silvrig spray istället och spruta på de vägg uttag vi redan har, fiffigare & billigare.
Men han kom inte ut med något av det för att han vill ha min hjälp, söte!
Så det får vi ta en annan dag då jag orkar röra mig.

Mitt förslag var sen att åka till den stora hundrastgården så att jag slapp gå lång runda med Bino för att jag änner mig krasslig men det var inte världens bästa idé i detta vädret.
Där var en amstaff valp och en rottweiler hane som var väldigt dominant och körde det på Bino så Bino rullar sig i BAJS! Hela hans vackra vita huvod var täckt med brun äcklig goja och gissa om han stank.
Raka vägen hem och duscha honom.
Tur vi har en vanlig dusch på ovan våningen, utan badkar så man inte behöver lyfta i honom.

Vaknade för 3 timmar sedan, jag lyckades somna i sängen till tv´n. Riktigt skönt & behövligt var det. Ut på långrunda med Bino sedan blev det mat. Köpte en kryddmix för en thai soppa som smakade pyton! Varken jag eller Erkan åt upp. Vi har mat men skulle behöva lite färskvaror som lite grönt, vi har en Netto i närheten som vi tänkte premiärbesöka men just då kom Cenk så nu håller dom på med tapeten igen. Skönt det också så att det blir gjort. Köket ser nämligen ut som ett bomb nedslag med alla saker runt om kring & på....hatar det men jag kan iheller inte göra något då allt ska ändå in i vardagsrummet sen.

Har iallafall packat in julklappen till mammas hundar - Gizmo, Zimba & Bella. Har köpt två till Metehan & Khalil, bara nått litet och de andra i familjen vill ju köra julklappsleken istället för det vanliga vilket jag tycker är jätte tråkigt då jag ÄLSKAR att handla till mina nära & kära. Så nu får det bli två klappar till leken istället. Vill köpa en parabol till Erkan så han kan få se lite turkisk tv. Vi har ju varit emot det i början när han kom till Sverige för att han ska kunna lära sig svenska, men nu kan han hyfsat bra svenska så tänkte överraska honom med en sådan.
Men sen vill jag ha tv400, tv4fakta så jag själv funderar på en comhem box. Finns där turkiska kanaler där? Någon som vet? Inte en turkisk kanal alltså utan flera stycken, kända.

Kram för nu!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tror att comhem bara har typ en turkisk kanal... om ens det...

Vi har köpt en Dreambox, vi får in Digiturk, Viasat kanalerna och Canaldigital kanalerna... (tv1000 och canal+ och alla dem...)

Vet inte exakt hur många turkiska kanaler vi har men det är väl över 100, alla är inte bra dock... många reklam kanaler o så, men vi har alla kanaler som finns i Turkiet.

Dreamboxen kostade runt 4000;- med installation av parabol och digitalboxen... sen betalar man bara 1000:- om året för att få kanalerna skickade genom internet.

Vi har aldirg haft ngåra problem med vår box, så länge internet funkar så har det funkat :)

Var bodde ni?
Tror att Okan har kvar nummret till killen som fixade vår box när vi flyttade om du är intresserad :) Men du kanske inte bor i Stockholm?

Kramar jenny

Anonym sa...

Com Hem sänder TRT International och Showtime, endast dessa två :)

Jenny sa...

Halloj,

Dreamboxen kostar 1000:- om året... inte månaden...hehehe...

Svårt att förklara hur dreambox funkar... läs lite här kanske eller googla

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=1&thread=124731&page=1#m1309346

Måste gå barn ledsen...