Helt fel...

...precis, allt blev helt fel i kväll.
Meningen var att jag skulle på fest hos en arbetskamrat som hon hade för sina privata vänner då alltså. Men precis när vi kommer hem och jag ska göra mig i ordning så blir Erkan inringd så han var tvungen att gå EN TIMME som blev några timmar. Åååh blev så arg. Inte för att jag var super sugen på att festa utan för att man var så inställd på något. Hatar när planer bara ändras sådär.
Fastän Arlöv bara är 5-10 minuters bilväg och 30 minuters cykling in till Malmö (värnhem) så är det mycket svårare att ta sig någonstans. Här är liksom ingen busshållsplats precis vid huset och ska man väll ta bussen ska man passa tider som 1 gång i timmen typ.
Måste snart börja med mitt körkort alltså.

Annars idag ha vi varit på IKEA längre än väntat. Vi gick raka vägen in för att lika snabbt gå ut med tv-bänken vi bestämt att vi skulle ha. Typ i 3 månader har vi vetat att det var den vi skulle köpa. MEN bredvid står då en annan tv-bänk som helt plötsligt Erkan tycker är mycket snyggare. Och jag kunde hålla med honom att den var lika snygg men då fick jag besluts ångest och jag HATAR DET! Jag stod och velade och tänkte fram & tillbaka. SKIT SVÅRT! Det ska ALLTID bli så för mig. Den nya tv-bänken var svart brun medans den vi skulle ha från början var vit. Så hela mina planering av möbler i vardagsrummet gick i kras. Jag hade ju allting färdigt, visste hur varje detalj skulle se ut. Så vi går fram och frågar en kille som jobbar där som då säger att denna kombination även finns i VITT - nu hade jag alltså TRE olika tv-bänkar att välja mellan. SÅÅÅÅÅ SVÅÅÅRT!
Sen helt plötsligt säger Erkan till mig, medans han as garvar och kramar om mig samtidigt. Du får bestämma - TACK FÖR DEN! Allt var hans fel från början ju, om han inte påpekat att den var snyggare!
När vi fått reda på att vi får lov att byta möbeln även om vi monterat upp den så valde jag den svartbruna. Men när killen tittade i datorn så fanns en del inte på lager, den skulle komma först i januari.
Då säger Erkan "Det måste betyda något" samtidigt säger IKEA killen och skrattar "det är nog ett tecken"...åååhh....
Jag valde den vita!
Alltså den nya vita inte den gamla vi tittat på tidigare.
Den är dubbelt så hög som den andra så min bild blir fortfarande fel i huvet på hur det kommer att se ut här. Men we will se.

Vi fick även med oss tre lådor som jag ska klä om till alla viktiga papper. En till mig, en till Erkan och självklart en liten till Bino.
Han har också en massa papper kan ni tro =)
Den nya IKEA har ju nu fått en egen shop, där dom säljer mat osv. Men vi plockade bara med oss en massa godsaker för där är så billigt. Delicato bollar (som Erkan glömt i bilen såklart när jag är sugen på en ikväll) chips och två Almondy tårtor eller vad dom heter för 50:-. Erkan älskar dom, så vi ska ha det imorgon när mamma & hennes man kommer på fika.

Vi hann även in om Bauhaus för att köpa silvriga vägguttag som är svin dyra. Vissa kostade 500:- STYCK! Helt sjukt! Så vi ska satsa på att spraya dom vi har i silver istället. Köpte även något jag inte vet namnet på, men man sätter dom på skruvar så inte skriven syns. Dom ska vi ha på listorna, det ser ju inte så snyggt ut med hål överallt.
Usch, vad pillig jag blivit med allting - kanske för att jag verkligen känner att "här är jag hemma, detta är mitt bo".

I kväll i min ensamhet har jag fixat julgranen lite. Erkan hade ju inte dragit ut grenarna så det såg ut som en pinne med ljus igår haha. Och jag har satt upp lite silvriga kulor och adventsljusstaken, jag vet liiite sent haha men jag har ju inte fått plats här i röran.

Har även tvättat tre maskiner tvätt i mina nya alldeles egna tvätt maskin. Sååå härligt och här doftar rent i hela huset. Måste bara fixa ett tvätt ställ då torkskåpet är ur funktion och en torktumlare har jag inga planer att skaffa överhuvodtaget.

En sak jag stör mig på otroligt mycket med att bo i radhus, eller kansek första våningen är allt grus och skit man släpar med sig ut ifrån. Tidigare har man bott i våningshus och då tappar skorna all skiten i trappan men det gör det inte nu, hallen ser ut som, ni vill helt enkelt inte veta. Borde skaffa mig en hand dammsugare som jag kan dra med några gånger om dagen.

Nu måste jag nanna - puss!

Inga kommentarer: