Radhusägare

Så ja, nu är man äntligen på plats.
Vi flyttade in i vårt efterlängtade radhus i tisdags och idag är det redan fredag, otroligt vad fort tiden går.
Jag älskar redan det, fastän här ser ut som ett bombnedslag så är här riktig mysfaktor över allt. Det enda jag vill är att julpynta men det får vänta.
Dagarna har spenderats åt att packa upp allting, och jag har så mycket saker jag inte vet var jag ska göra mig av med dom.
Jag kan berätta om huset - ett radhus, bostadsrätt på 93 kvm, 3 rum & kök. N. våningen kommer man in i hallen och till vänster kommer trappan. Till höger har man köket och till vänster ett grovkök med tvättmaskin bla. Åter till hallen rakt fram är vardagsrummet och sedan kommer man ut till uterumet & där efter trädgården.
Ovan våningen har en hall och till vänster ett sovrum och åt höger ytterligare ett sovrum. Där imellan har vi en stor klädkammare och en liten toalett med dusch. Ett badrum finns även på nedanvåningen. Sen får vi ju inte glömma framsidans uteplats. Där finns även ett bra förråd. Garage har vi också som Erkan är väldigt glad över.
Idag köpte vi en tapetborttagare för 200:- på blocket så imorgon börjar arbetet. Kommer att börja med att ta bort tapeten och måla taket vitt.

I onsdags fyllde min kära pappa år så vi åkte ut till min lillebror och åt thai mat tillsammans. Vi gav honom presentkort på DFDS, kryssning till Oslo som vi hade tänkt att åka allihopa under våren nån gång.

I fredags förra veckan var jag på afterwork med några arbetskamrater. Vi började på Friday´s på Lilla Torg som har god mat och sjukt goda drinkar, precis i min smak, MEN där är så fruktansvärt dyrt! Så vi gick vidare till spegelbaren som hade premiäröppnat denna kväll där både min pappa & lillebror jobbar men folket hade dragit där ifrån då de också hade en "afterwork" där tidigare på eftermiddagen. Så vi drog slutligen till Harrys där vi dansade heela kvällen. Jag hade faktist mina fodrade stövlar och det var det bästa valet jag gjort. Annars sätter jag alltid mig för att jag fått ont i fötterna.

Just nu har vi ätit vår första tillagade middag i vårt nya hem. Det blev köttfärsfyllda canelloni.
Jag sitter på vår nya dator, äntligen har vi skaffat oss en dator och inte vilken som helst som vi igentligen var ute efter utan en MacBook Pro. Den är liiite jobbig att förstå sig på men man kommer väl in i det så småningom.

Får inte glömma, Tezz påminde mig att jag skulle skriva till dig Liza att det även finns turkisk magdans ni kan se på folkdansskolan =)

Ha en trevlig fredag kväll alla där ute!

2 kommentarer:

T sa...

Du måste fotografera radhuset och lägga upp bilder! Var ligger det någonstans? Kram

Noelia sa...

Härligt!!!
Vi får nycklarna imorgon:)

Den tapeten är typ sån som vi har tänkt oss i vårt vardagsrum! Vad heter den? Är den billig eller dyr eller helt lagom i pris?

Kram