Old times I MISS




Pratade med en gammal killkompis här omdagen på msn. Han sa att han saknade de gamla tiderna med mig så mycket.
När vi alltid satt i min säng och trängdes och lyssnade på soft musik.
Mitt hem som mamma alltid sa var en fritidsgård, hotell, taxi, restaurang och ibland diskotek haha.
Men det stämde, alla var alltid samlade hos mig, vet igentligen inte varför.
Men det var roligt!
De tiderna glömmer man aldrig.
Han sa att han hade kunnat ge 10 miljoner för att få den tiden tillbaka.
Gulligt sagt tyckte jag.
Tänk att man aldrig någonsin kommer att få de tillbaka. ALDRIG!
Man hade tusen kompisar, man hade alltid något att göra.
Var man inte hemma hos mig så hängde man på frittan, eller på torget & frös ihjäl, men det spelade ingen roll för vi hade alltid så himla roligt.
Hade man feber i 40 grader så brydde man sig inte om att va hemma för det, man kunde ju inte missa något.
Skulle man göra något me familjen eller ha myskväll me EN kompis DÅ kändes det som att man hade missat ett helt år.
Man pratade me alla kompisarna på skolan dagen efter och uppdaterade alla nyheter.
Vem som hade blivit tillsammans me vem, vilken tjej som hade vatt slampig, bitchig, bråk, fullast, sagt vad till vem....ALLT!
SKVALLER!
Ah, va vi älskar skvaller!

Nu sitter man här som en fettish och rör sig inte.
Man blir trött bara av att tänka.
Går ALDRIG ut längre, va fan hände...vart tog tiden vägen....VART TOG JAG VÄGEN?
Möter man någon på stan så blir man alltid frågad "Vart har du tagit vägen", du som ALLTID va på G innan.
Mmm...hehe jag jobbar....d e det enda jag kan svara....WHY??
När man pratar me sina gamla party polare på söndagarna för uppdateringar så vet jag inte ens vem det är de pratar om.
Nytt folk......Jag finns inte e längre!
Minns då man gick på stan och hejada på ALLA nästan ialf.
Det var så skönt, man behövde ingen telefon för alla fanns på stan.
I dagens läge så hejar papsen på fler än mig...DET ÄR PINSAMT!

Pappa e ute mer än jag, pappa vet mer om de nya nattklubbarna än jag.
Ja, jag har ingen annan än mig själv att skylla.
Vänner har sagt att det e bättre jag kommer ut än att sitta & må änu dåligare här hemma....så sant så sant!

Jaja, har jobbat - skönt - för då behöver jag inte bry mig om klädseln.
Va ledig idag - skönt det också men bull kastrull för då har jag inte tagit ett steg utanför dörren.

Nu ska jag jobba 4 kvällar i streck, vilket betyder att jag promenerar till jobbet 4 dagar i streck, vilket är bra för figuren.
För cyklandet i jobb hjälper ju ingenting!
Jag äter bra också när jag jobbar kvällar.
Så det är bara positivt.

Har dock inte haft så bra helg, pappa tog me mig, mannen och en kompis till mig och åt "Lahme baajin" *RÄTTSTAVAT*
Det är iallafall VITT bröd med smält ost & mumsig köttfärs i.
Sen åkte vi runt på möllan & Rosengård, pappa försökte få tag på nån speciell arabisk maträtt.

DÅ säger mannen att han så gärna vill köpa Baklawa, LÖÖNT!
Då trallar vi in på Baklawa kondiset och papsen köper jätte mycket Baklawa till oss för 180:- LÖNT det också.
Jaja så nu har vi såå mycket baklawa, och man kan ju inte bara låta det stå framme. Så tänkte WTF har jag redan syndat kan jag synda nu också.
Blev middag hos pappa på kvällen och det var så skönt att promenera dit & hem, tänkte att nu måste jag göra det varje dag. Men nu har det gått 3 dagar och jag har inte lyft ett finger.
Vi hyrde en jätte bra film och mumsade Baklawa!

Nu har jag fönat och plattat håret, det blev sååå fint...men igentligen...varför sitter jag och ägnar 1½ timme på mitt hår när jag bara ska till jobbet.....OSÄKER var ordet tack.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så bra skrivet, fick nästan tårar i ögonen........:`(