Dun tofflor

Dessa ska inhandlas till kompisen i julklapp

Jobba kväll idag, skönt me sovmorgon men jag hade kunnat sova hela dagen kändes det som.

Promenerade till jobbet, åt frukost & började arbeta.

Pappa kunde inte köra mig hem och jag blev deppig och visade det extra mycket för min arbetskollega som erbjöd sig att köra mig hem.

Eller det var rättare sagt hennes man som kom och hämtade oss haha. Snällt!


Kom hem till Spaghetti Bolognese (turkish way-not good) men det gick ner ändå och mannen blev stolt att jag tyckte om hans matlagning.

Kollade på Top Modell, men inte lika kul längre när min kompis har åkt ut.

Nu sitter jag här och har precis sökt ett jobb där min pappa känner de som har företaget som jag ska se om jag får lite större odds att få det imorgon.

Tyvärr är det bara ett vikariat på 6 månader men det gör inget för att det ligger på 3 MINUTERS avstånd ifrån mig så mer perfekt kan det inte bli.

Jo det kan det faktist, för att igår skickade jag mitt CV till det mest perfekta jobbet för mig.

Det har med djur att göra, och hade jag fått det jobbet hade jag inte brytt mig ett dugg om lönen då hade jag bara njutit av alla hundar runt omkring mig varje dag och varit lycklig när jag kommit hem för att jag har hjälpt några djur.

Jaja, dessa jobb hittade jag på ams hemsida så STOR CHANS att dem ens hör av sig.

Men drömma kan man.

Orkar inte ha en 50-års kropp i min ålder som jag får i detta jobbet jag har nu.

Fattar inte hur det kan vara så sjuk låg lön i hemtjänsten eller igentligen i alla vård jobb då man sliter som attan plus att man gör en god gärning som att hjälpa folk.

Och så får man värsta lönen för att sitta framför en dator & knappra, hhmm fattar inte systemet riktigt!
(Tack för rättstavningen mamma)

1 kommentar:

Unknown sa...

dun, inte dunn :)
Puss!!!