Dag 2


Idag vaknar jag seeeent!
12.00 för att vara exakt.
Gick ju & lade mig rätt så sent igår kväll (natt)
Min lediga dag har gått åt att städa.
Går upp sätter på mig mina mini Billabong hot pants & NOTHING MORE!
Går upp & sätter igång kaffe kokaren då jag ser en stor fågel utanför fönstret.
DET VAR EN MAN!
Bara promenerar förbi utanför mitt fönster....VA FAN???
Jag bor ju på 3 våningen hur fan går det till....jo de ska bygga om taket på huset & har gjort en fin kätterställning så där har dem promenerat förbi mina fönster heela dagen.
Spran direkt in i garderoben & stod där en stund för att jag inte riktigt förstod varför en man gick föbi utanför fönstret....FAN VA JAG E TJATIG I KNOW!
Jaja, blir lite mer påklädd till sist och börjar stor städa. Sätter på värsta höga musiken vilket jag alltid måste ha när jag städar, men då är byggarna tvugna till att sätta deras radio ännu högre, och så höll vi på i en timme haha.
Jag låtsades att jag inte brydde mig & fortsatte att dammsuga.
Men han var faktist rätt så söt hihi.

Jaja tiden går och jag börjar laga mat.
Mannen kommer hem och är glad för att de har börjat med praktik på sin skola nu.
Nu ska de ha praktik en vecka & studier andra veckan.
Trodde även att jag skulle vara ledig i 3 dagar i streck, men näää samordnaren ringer & vill ha in mig imorgon.

Nu har jag suttit här en stund för att ha hjälpt mannens kusin i Tyskland med ett arbete hon skulle göra på engelska om Michael Jackson.
Hon är 18 år och måste då gå på gymnasiet i Tyskland, kan inte ett dugg engelska och ska göra ett arbete om hennes idol.
Så hon skickade ett mail till min man på turkiska som hon själv har översatt på turkiska som min man ska översätta på svengelska till mig som jag ska skriva på engelska ALLVAR!!!!!!!!
Snacka om att detta var förvirrande!
För det första vet hon verkligen ingenting om sin idol som hon påstår, jag har hela hans livs bok här hemma och har en mamma som vet allt om honom & hans familj så jag bara skrattade när jag skulle översätta saker som inte stämde, men jag sa att jag tänker inte rätta något eftersom hon är nog tillräckligt gammal att göra ett skol arbete själv.
Och så piss enkelt.
Ett sådant arbete gjorde jag när jag gick i tredje klass.
Men, men.

Hur har det då gått med VV idag....

Frukost: Mannagryns gröt med mjölk & hallonsylt 3,5 p

Mellanmål: 1 banan 1p

Middag: Pasta 4p
Nötfärs 3p
½ matsked margarin 1,5p
2 dl Dolmio 2p

Efterrätt: En liten bit sockerkaka - ingen aning hur många points men jag räknar den för 1p.

16 points hittills!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hade d inte varit smartare om hon skicka den på engelska direkt?!?! ööh :/

Duktig du är m VV!

Puss & Kram!

Unknown sa...

Med Billabong hotpants kan man se manliga fåglar, wow! Tack för tipset! =)kjAm :)