27/1-2010

Igår slutade jag 13 men fick kompa ifrån 11.30 så jag tog en snabbis inne på köpcentrumet Entré med Sanna & hennes söta nykläckta lilla Maryam. Jag var ute efter stövlar men hittade såklart inga. Varför är det alltid så, man hittar allt möjligt när man inte är ute efter något men när man väl är på jakt efter en sak hittar man inte det.
Köpte gråa benvärmare och hårfärg i mahogny från Lindex. Kände för lite change, annars köper jag nästan aldrig hårfärg, föredrar frisören men det blev riktigt snyggt, behövde färg och glans. Nu behöver jag bara slipa topparna, fast jag är sugen på att klippa mig en bra bit. Känner att jag har alldeles för långt hår nu, alltid på vintern har jag as långt hår. Ska nog fotografera det och lägga ut här haha.
Blev även ett snyggt halsband från H&M. Sen skyndade jag mig till jobb igen då jag fick skjuts hem av en arbetskamrat.

Idag mötte jag samma arbetskamrat utanför huset som skjutsade mig och en till, till jobbet. Riktigt schysst och bekvämt!
Blev även hämtad idag av en ANNAN arbetskamrat haha. Hon var ledig och åkte hit för att vi hade hund dejt,
Körde hem till mig och lät hundarna leka av sig så de flåsade ikapp.
Bjöd på lite rabarber paj & riskakor sedan gick jag upp och vilade efter att dom gått hem.

Väcks av Bino som borrar in hela nosen mellan min axel och kind - han har börjat med det när han vill något, gulle fjun!
Pappa kom förbi för han hade glömt sina nycklar från jobbet så han fick mina extra nycklar till honom.
Erkan lagade svensk husmanskost. Köttbullar, kokt potatis och grönpeppar sås som han kryddade själv. Lingon sylten skippar han alltid då han inte förstår hur vi svennar kan blanda salt & sött haha.

Nu har vi glott lite på tv, Erkan är i badet och jag ska förbereda mig för att gå ut i snön med Bino. Är det någon från Skåne som är lika chokad som jag över denna snön vi har fått i år?
Jag tror aldrig varit med om så här mycket snö och att det ligger så länge.
Vackert är det om man inte har arbeten som påverkar. Som mitt då, hög beredskap på jobbet ikväll och imorgon. Igensnöade växlar osv gör att tågen inte går riktigt som man vill att det ska gå. Mycket arbete för mig och kyla & sura miner från resenärerna.
Vågar knappt gå till jobb imorgon haha, ska kolla sydsvenskan nu om där står nått.

Puss & kram

3 kommentarer:

En dansös dagbok sa...

Ja jag har ju en del för mig ;-)
våra e tokiga i snö, la nyss upp bilder på dem.
Tradera är inte så svårt när man väl kan det, de fixar du! Kram

Anonym sa...

Tror det är dem här som kommer och äter hos er; http://sv.wikipedia.org/wiki/Talgoxe
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6dhake
och den här som sjunger så vackert; http://sv.wikipedia.org/wiki/Koltrast
speciellt på sommarkvällarna...
Kramar till er alla! :)

Ps! ;o) sa...

http://3.bp.blogspot.com/_EpiWVkOY0CY/S2MFv9g2P8I/AAAAAAAAF_0/y0qnzqeuuiw/s1600-h/AND-I-LOVE-YOU_stor.jpg