Hemma igen från Ä-town

Då var jag tillbaka efter en intensiv vecka i Ängelholm.

I måndags tog jag bussen in till Malmö, var på centralen 06 och tåget gick 06.40 mot Ängelholm.
08.45 började vår första lektion.
Och 08 började vi alla andra dagar. Slutade 16 alla dagar förutom igår, sista dagen då vi slutade nån gång mellan 11-12.

Det var bara jag & min arbets kamrat M som bodde på ett hotell, vi var alltså helt ensamna på detta hotellet haha. Hade 25 minuters promenad till skolan, så vi har gått ganska mycket varje dag.
Frukost har serverats varje dag som var helt ok.
En annan arbets kamrat S bodde hos hennes päron i en stad i närheten.
Denna veckan har varit ganska trevlig. Vi har fått en riktig härlig kontakt vi tre. M och jag har snackat ganska mycket på jobb men S har jag aldrig snackat med på detta sättet som vi gjort denna veckan. Vi har verkligen lärt känna varandra och haft det riktigt kul.
Efter skolan har vi gått och satt oss på ett fik och druckit kaffe tills stängning. När S åkt hem har jag och M köpt med oss middag till hotellrummen.
Även på våra lunch raster som varade i 1 timme har vi lunchat inne på stan och bara snackat.
Sista kvällen i torsdags satte vi oss på en kina restaurang alla tre och åt där med några glas alkohol. De drack öl och jag cider. Har inte skrattat så mycket på så länge. Tårarna sprutade från oss alla tre - riktigt härligt!
Men nervös var vi, iallafall jag & M inför provet. M kunde inte slappna av och jag bara skrattade för att jag inte kom ihåg något från hela veckan. Och vi blev alldeles paff när S kunde ALLTING!
Lektionerna i säg har varit bra fast det är långt ifrån vad vi behöver lära oss. Det är igentligen en utbildning för trafik ledarna och inte för oss informatörer men det är bara för att vi ska få ett hum om vad dom säger när det hänt något.
Man har verkligen känt av att man inte suttit framför skolbänken på många år.
Jag klarade iallafall provet - riktigt skönt var det, MEN jag var på gränsen. Lite pinsamt men jag är glad så länge jag klarade det. Och fina diplom fick vi också haha, så stolta!

Tog tåget hem, och på hemvägen när jag drar min resväska ser jag en lurvig vit vovve, min älskade Bino! Han och Erkan var i hundrastgården, dom trodde jag skulle komma senare mot kvällen så båda blev överraskade. SÅ underbart att se Bino, han bara sprang fram & tillbaka och visste inte vad han skulle göra, man kände riktigt hur stor saknaden varit från oss båda. <3 <3

När jag kom hem blev det att gå igenom all post som verkligen klyddats ihop denna veckan. Fick bla en räkning som jag tydligen inte betalat för att det varit fel i deras dator system så nu måste jag skriva ut kvitto och skicka det till dom så dom ser att jag har betalat den.
A-kassan har först nu efter FYRA månader skickat kassa-kort till Erkan plus att dom inte godkände hans arbetsgivar intyg så nu måste vi fixa nytt. Hatar när det ska bli sådär klyddigt! Speciellt när man inte själv har gjort fel.

Slumrade till i två timmar och drömde bara om signaler och växlar, usch måste lägga detta bakom mig, börjar bli en riktig tåg nörd haha.
Lagade mat och promenerade till Netto för lite gottis och såg på en bra film.

Idag har det blivit städning och jag vill göra något men det vill inte Erkan. Skit tråkigt! Borde ringa någon men jag orkar inte iheller. Ska ta ut ren tvätten från tvättmaskinen och hänga upp och in med ny smutsvätt i maskinen. Ta ut rendisken från diskmaskinen och sätta in det på sina platser i köksskåpen sen är väll klockan så mycket att det är mörkt ute och hela dagen har gått så man får fundera ut vad man ska ha till middag. Borde inte dygnet ha fler timmar tycker ni?
Eller man borde utnyttja de få timmarna man har på dagen iallafall.
Måste även möblera om uppe i gäst rummet eftersom vi ska få en inneboende här nästa vecka - spännande!