Måndag - lördag

Dålig uppdatering - haft fullt upp helt enkelt!

I Måndags fick jag ett enkelt sms som sa mycket "Vattnet har gått".....panik när jag läste det för stod i duschen när det var skickat. Ringde upp min bästa väninna Susanna TUSEN gånger men hon svarade inte. Jag antog då att hon hade tagit sig till sjukhuset.
Kunde knappt koncentrera mig på jobbet för hon var det enda jag tänkte på.
Senare mot kvällen ringer hon mig - HON FICK EN VÄLSKAPT FRISK LITEN PRINSESSA! Välkommen till världen min gulleplutt.
Tyvärr blev det akut kejsarsnitt då huvodet låg fel, tydligen hade hon ansiktet utåt så det gick inte "a la naturall".

I tisdags jobbade jag som vanligt och av en ren slump så frågade jag om min tid verkligen stämde som jag skulle jobba under onsdagen då mina kollegors tider var "helg tider". Nä, just det jag hade noll dag vilket betyder att jag var ledig! Men det var ju skit bra m någon skulle kunna meddela mig det?! Tänk så hade jag kommit till jobbet på onsdan 10 på morgonen och blivit hemskickad - då hade det blivit livat!

I onsdags då på min "lediga dag" åkte vi in till stan. Vi promenerade från stortorget längs gå gatan och in på H&M. Köpte uggs liknande skor till prinsessan, vita med röda rosetter på, en vit mössa med blommor, en guldklänning & en guldglittrig bolero. Det är ju bara sååå roligt att köpa flick kläder. Man blir även hel "sjuk" av att gå på bebis avdelningen.
Tänkte även passa på att handla till Claudias knyte men jag har så svårt för pojk kläder, jag hittar aldrig något som verkligen jag fastnar för så det blev inget.

Vi fortsatte upp mot triangeln där i närheten till T-bone. Skulle möta upp pappa men han var på andra T-bone i Tunneln så vi hängde lite med Hamode istället. Men det kom en massa gäster in så han fick gå in och börja laga maten så vi stack igen.
Vi tänkte käka någonstans, och vi står alltid på samma ställe när vi känner oss hungriga. Korsningen på triangeln. Där har dom McDonalds, Burger King, thai restaurang och Ankara. Erkan föreslog som alltid thai restaurangen vilket jag såååå gärna velat men jag ville äta någonstans vi inte har ätit förr. Självklart föreslog han Sultan Palace, en turkisk restaurang i Malmö. Jag har varit där en gång tidigare för många år sedan men för Erkan var det första gången. Tyckte faktist det var bättre mat där än Ankara men ändå samma bufé. Vi blev iallafall mätta och promenerade tillbaka till bilen. Promenaden behövdes efter en stor måltid men jag hade så fruktansvärt ont i magen att jag var tvungen att stanna upp flera gånger. Trodde att jag hade fått kramp.

Torsdagen jobbade jag och efteråt hämtade Erkan mig så vi åkte till polishuset och fixade ett svenskt pass till honom =)
Därefter körde vi in på drive in på McDonalds för att Susannas craving är Big Mac annars hatar jag nästan McDoanlds fastän jag lyckats äta där två gånger under en vecka haha.
Vi körde hem till Susanna och bebisen. SÅ LITEN! Vägde typ ingenting och helt lugn och fin var hon. Gäspade lite och försökte kolla på mig. Åh!
Hela hon var rosa typ haha, Susanna har ju en pojke sedan tidigare så det märks att allt blått har blivit rosa haha.
Vi käkade med hennes mamma och sedan kom hennes bror och hans dotter.
Erkan byggde ihop en babygunga till sessan också, Sanna har ju strikta förbud mot allting eftersom hon gjorde kejsarsnitt.
Vi fick lånat 8 filmer av Sanna eftersom hon har värsta dvd butiken hemma typ så det spenderade vi kvällen med förrutom den lilla stunden jag slumrade på soffan.

I fredags (igår) gick jag raka vägen till bussen efter jobbet. Det var sviiiiin kallt! Helt sinnes sjukt hur kallt det är här nere i Malmö. Jag minns f*n inte sist det var så här isigt. Det är jobbigt, det gör liksom ont över allt. Inte nog med det, någon hade snott mina älskade vantar på jobbet. *ARG*
Stod och väntade på bussen lääänge. Går bara en gång i timmen, känns som man bor på landet typ. Hade kunnat ta andra bussar också och promenera en bit men så kallt det var så ville jag vänta på min haha. Så jag passade på att köpa lite gottis ben till vovvarna, en sväng in om hemköp, köpte ett jojo kort och in på nöjesmagasinet. Var nära på att hyra en film "Flickan som leket med elden" vill så gärna se den.

När jag kom hem hann jag knappt andas förän min arbetskamrat skickade sms att dom var ute på parkeringen. Koppla Bino, packa väskan och ut i kylan igen.
Vi drog till Svalöv, eller änu längre utanför Svalöv, över en timmes körning. Men Bino satt så fint i bilen.
När vi äntligen kom fram möttes vi av Emma, en annan arbetskamrat och hennes sambo. Släppte hundarna i deras enorma trädgård och sen raka vägen in i värmen.
Va roligt att se på huset, inrett i alla möjliga färger, matchade Emma (jag vet att du läser *smile*) riktigt mysigt var det iallafall.
Vi bjöds på kyckling sallad med vindruvor och CITRON - åååh vilka miner jag fick av den oväntade citronbiten.
Det var väldigt trevligt att få bara umgås lugnt en fredag kväll fastän man jobbat. Annars hade jag deckat där hemma på soffan om jag inte kommit iväg.
Och vilken energi hundarna kan ha.
Dom ar en Aire dale terrier som är så himla söt. Jag bara älskar ansiktet på dom, eller hans i alla fall. Bino & Malte var verkligen riktiga polare, så himla lycklig jag blir av att se dom leka och ha sig. Speciellt där ute när jag skulle röka så släppte jag ut dom så de fick springa av sig, kunde inte hålla mig för skratt flera gånger.
På hemvägen körde vi fel men kom hem till slut strax innan midnatt.
Då ringer min bror mig och berättar om hans första dag på sitt nya jobb. Han trivdes! Skönt att höra!
Jag satte på en film fastän jag hade gäsp maraton med Bino så lade jag mig på soffan och hoppades att filmen skulle vara bra. Det visade sig att jag redan sett filmen, irriterande men lika bra att stänga av oc lägga mig. Jag somnade på nattlinne, strumpebyxor och Erkans varma morgon rock och täcke på mig. Jag skakade länge, som jag frös.

Vaknar av att Erkan går upp till jobbet och då svettas jag haha, bara av med allt.
9 på morgonen väcker Bino mig går upp i sängen och lägger sig bredvid mig, det gör han varje dag men han ligger inte kvar mer än 30 sekunder men idag SOMNADE HAN I MIN FAMN! Åh vad glad jag blev. Alltså jag vill ju gärna ligga och mysa med honom men han klarar inte av värmen verkar det som. Så tänka så glad jag blev av att se han sussa i mina armar haha. Ville bara väcka Erkan för att han skulle se hur tussigt det såg ut. Han hade ALDRIG somnat så om det inte varit för gårdagens lek med Malte.

HELA dagen har Bino sovit. Det har varit riktigt skönt måste jag säga. Inte för att han är jobbig men skönt att få känna att jag har kunnat ge han en dag full med lek med någon annan hund. Den sorts lek kan ju vi som hundägare aldrig kunna ge till våra djur.
Jag sa till Emma och hennes David att jag gärna passar Malte någon gång, för att lyckan i mig är obeskrivlig. Hur kan en människa bara älska hundar så som jag - jag fattar inte vad det är haha. Jag blir löjlig, mina vänner skrattar åt mig när jag sitter och berättar om saker Bino har för sig haha. Men det är väll jag i ett nötskal.

Denna dagen har jag verkligen inte gjort någonting. Då menar jag att vi inte varit iväg nånstans som vi alltid lyckas med när jag är ledig. Nä, jag har dammtorkat alla listor i huset, alla fönster och prydnads sakerna som står framme. Packat ner alla julsaker förrutom granen och ljusen i fönstren. Tycker dom är så mysiga! Delat upp det i två delar - slänga(loppis) och spara till nästa år.
Dammsög och fixade lite andra små saker som behövde fixas. Sen blev det god mat - Kyckling i yoghurt sås. Det är pappa som bruka göra denna enkla underbart goda maträtt, vet inte om det är arabiskt eller om det är hans egna påhitt faktist.
Vi kollade på Paradise Hotell som vi heeelt har fastnat på. Såg på tv6 play tt vi missat TVÅ avsnitt - så glada vi blev haha. Sitter och gissar vem som ställer sig med vem osv. Nu ha hon nya deltagaren Dalia verkligen rört om i grytan, riktigt spännande haha. Och nästa avsnitt kommer det en ny deltagare =)
Löjliga vi är haha.
Nu har Erkan gått iväg till jobbet och jag MÅSTE i säng!

NU har jag skrivit för en hel månad haha - natti natti på er!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Hej,

Jodå, ska nog lägga ut varje dag tror jag. Det tog mellan 2 - 3 månader för henne att gå ner. Precis som mig, vill inte skaffa barn förräns jag har gått ner. Måste gå ner 15 kg, men att gå ner 20 - 25 skadar mig inte ;)