Kallt som f*n

Just nu: Ser på svt2 cirkus visas och en helt gudomligt söt liten mini häst som är riktigt rolig, vill bara ta den från rutan till min famn.

Tidigare idag: Tre arbetskamrater kom hit för att de var nyfikna på huset och vi hade trevligt men tjejsnack. Den ena tjejen tog sin hund med sig och Bino & Wilma lekte för fulla muggar. Bino har nyss deckat här på golvet och kommer förmodligen sova gott hela natten. Dom var ju här i hela sex timmar haha. Tiden går fort när man kacklar som oss. Vi körde in till McDonalds och köpte hem mat som även Erkan åt med oss.
Av Emma fick jag även tre flaskor med sprit - super gulligt, man blir så glad när folk tänker på en lite extra.
Jag måste snart rensa mitt sprit skåp, det börjar bli fullt och jag får aldrig chans att dricka upp smaskigheterna känns det som.

Imorgon: Måste maila kursen jag anmälde Bino till som skulle börja nu i januari men har inte hört från dom på över två månader. Det var nog en lydnads kurs eftersom han bara gått valpkurs (som inte gav så mycket) men VI behöver lydnads kurs i alla steg tycker jag. Sen när han blir ett år i Maj ska jag röntga honom så vi kan börja träna agility. Inte säkert han tycker om det men jag är sugen att prova. Annars är apportering något han kommer att bli riktigt grym på, det är jag säker på då han är väldigt duktig att hämta saker och han är ju en fågel hund och fascineras av alla fåglar utomhus, men en sådan kurs hade jag aldrig klarat av, att hämta bytet (död fågel) så det får nog Erkan gå med han.

Skulle börja på viktväktarna idag men det fick skjutas fram då vi fick besök - imorgon? Vet fortfarande inte om jag ska "själv" eller på möten. Att gå på möten är ju större chans att lyckas, vi får se, hatar verkligen att jobba skift!
Min högsta önskan för tillfälligt är att få pappersarbete = kontorstider på mitt nuvarande jobb.

Btw, det är sjukt kallt ute - vårt gemensamma nyårslöfte är ju att röka utomhus och det minskar vår rökning rejält kan jag säga. Vi fryser häcken av oss ju. Skrev ett sms tidigare idag utan vante när jag var ute och promenerade med Bino. Hade så fruktansvärt ont i fingrarna efter det.
Vad jag vet har det varit max -9 här i söder och det stod i tidningen att vi inte skulle klaga på kylan för nästa vecka skulle det bli -15 VAAAAAAAAAA................Har det vart så här kallt i Skåne land?
Jo en vinter minns jag - kan ha varit 2002, minns en kväll jag skulle ut och det kändes som mina näshår hade blivit till is.
Vågar inte ens veta hur det är i norra Sverige!

Natti

Inga kommentarer: