Målat trappan 1

Idag har vi slipat färdigt trappan och även målat den en omgång. Just nu ser den inte så fin ut, men hoppas att den blir det med andra lagret vit färg.
Ganska trötta är vi båda som har varit igång hela dagen. Men vi känner oss såå duktiga =)
Erkan var iväg in till Malmö och köpte med sig vår älskade thai mat som vi tyckte att vi förtjänade efter hårt arbete.
Nu har jag precis bredvid mig en sats med kladdkake muffins, första gången jag provade så vi får se hur dom smakar.
Ska igentligen inte äta skit men den dieten jag vill gå på kostar pengar som jag inte kan lägga ut förän nästa lön och dels för att det känns onödigt nu när jag ska till Ängelholm på måndag.
Det är en utbildning jag och två arbetskamrater ska på som igentligen är obligatoriskt och ska ske INNAN vi blir anställd men det har tydligen blivit något fel då min chef inte visste om detta så nu har vi blivit iväg skickade på denna som hålls på järn vägs skolan i Ängelholm.
Vi får pendla eller bo på hotell om vi vill och självklart valde jag att på gratis på hotell, med gratis frukost och så får vi äta vad vi vill och spara kvitton så får vi pengarna tillbaka - woho! Känns som värsta lyxiga tjänste resan ju. Bara det att jag kommer att sitta framför skolbänken igen vilket jag ej gjort på många år och vi har dessutom slutprov på fredagen - scary!

Hela denna trippen innebär att jag inte får jobba helgen innan eller efter och denna helgen är ju min jobbe helg så jag fick ledigt på söndag och imorgon jobbar jag övertid - wiho! Klirr, klirr! IBLAND kan man ha lite tur!
Idag känns som lördag efter som jag nu varit ledig i två dagar.
Ska nog gosa lite med mannen i soffan med kladdkake muffinsen och desperate housewives =)

Kram

1 kommentar:

Noe sa...

Vad härligt det låter både med kladdkakemuffins och hotellfrukost:)