My life again

Läste lite gamla inlägg här på bloggen och fick mig ett gott skratt. Detsamma när det gäller gamla dagböcker man plockar fram och läser man bara skrattar så tårarna sprutar.
Hittade iallafall den här...

My life!

Vad gjorde du för..

15 år sedan: 1995 - gick ut femte klass - fick min första mens, spenderade sommaren hos mormor och på segevångsbadet. Blev tillsammans med Pär, klassens snyggaste kille och fick min första kyss.

10 år sedan: År 2000 "Millenium" trodde världen skulle gå under, hade nyårsfest hemma med mina & lillebrors gemensamma kompisar. Blev tillsammans med Arvid den kvällen. Mamma köpte hus i Spanien där vi även var på semester. Blev tillsammans med Ahad. Tackade nej till semester med familjen och festade loss där hemma själv med vänner och Tyson i hela två veckor och kände mig vuxen haha. Festade hårt detta året!

5 år sedan: År 2005: Var tillsammans (särbo) med Filip, bodde i Ystad, tog examen från min folkhögskola och firade den hos mamma ute i skogen där hälften av mina vänner inte hittade dit haha. Flyttade till Oslo/Norge och jobbade. Åkte till Alanya/Turkiet för första gången med Lina. Träffade en psykopat i Norge som förstörde mig som person. Bråkade med min bästa vän som jag djupt än idag ångrar.

3 år sedan: År 2007: Ett år där jag mådde väldigt dåligt - deprimerad större delen av året. Gick upp 15 kilo, flyttade till en gemensam lägenhet med mannen. Jag hatade mitt jobb som timvikarie. Jag vägrade gå ut, satt mest inne. Tog hand om en omplaceringshund, Zita som dog några månader senare. Åkte till Alanya/Turkiet i tre veckor som mina föräldrar gav oss i bröllopspresent.

1 år sedan: Jag blev fast anställd, Erkan fick jobb.Vi köpte hund, tre veckor semester i Alanya/Turkiet, köpte hus, sparade pengar, min kusin åkte in, min bror kom tillbaks. Jag var gladare än på länge!

3 månader sedan: Oktober, jag var mest stressad för allt inför husköpet. Papper skulle rensas. Abonnemang skulle sägas upp, jobba heltid plus övertid, hunden skulle få passning, rensa skit här hemma, packa, vilken ränta skulle man ha på lånet osv.

Idag: Sov till 13 (fantastikst) gjorde kaffe, åt frukost, läste tidning, promenerade 1 timme med Bino, mina ben var isbitar när jag kom hem. Brorsan ringde och vi pratade "tre" samtal med pappa. Rensade i "extra" rummet på ovan våningen, diskade. Låg i soffan och kände mig sjuk. Åt middag med älskling. Yvonne & Mohammed kom hit. Sms:at med Sanna och tre arbetskamrater.
Tittat på två filmer.


Imorgon: Då blir det nog dammsugning innan mina tre arbetskamrater kommer hit. Då ska det bli tjejsnack och lite mat till det

1 år: Ja då tror jag att jag har en bebis (Åh no vad skrev jag ?!) tränar lydnad och agility med Bino. Har gått ner 10 kilo, har besökt Alanya/Turkiet och ETT ANNAT LAND! Och är allmänt lycklig med mina föräldrar, bror, man, hund & bebis.
Vem vet jag & mannen har FAKTIST pratat om ytterligare en hund haha, vem vet =)

10 år: Då har jag tre eller fyra barn (SAY WHAT?!) Två eller tre hundar, bor i större hus, jobbar mindre för att ta hand om barn och träna hundar. Eller så har jag mitt egna hunddagis och går på lyx behandlingar lite då & då =p Och är allmänt lycklig igen med min familj - Man, föräldrar, lillebror, barn & VOVVAR!

1 kommentar:

Linda sa...

Den snooooor jag!

HAHAHA jag hade för mig att du bara var förlovad-. Eller så var du kanske gift. Jag vet inte. Har dååååligt minne. HAHAHA! :D Allt är bra här. Haft sjuuuukt mycket snö bara.. HAHA! :D