Mors dag

Igår var det ju Mors dag.
Oh det firades lite extra här hemma.
Normalt sett brukar jag skicka ett kort till mamma eller köpa en pytte liten sak, som en symbol men då mamma fyller år när vi är i Alanya och vi är borta på Midsommar afton också så slog vi till det extra igår.
Fast det visste ingen, då min mormor inte firar födelsedagar.

Iallafall så blev det stor städning i gårdagens hetta. Och mannen lagade riktigt god mat. Han fick en massa beröm hela tiden så han blev lite smått generad haha.

Det blev börek, köfte, stekt potatis med rödlök, grönsaksröra på paprika, champinjoner och squach och en grönsallad. Till detta dracks det Ayran och öl.
Efter rätt blev det min uppskttade frukt tårta =)

Gästerna bestod av mig, Eko, mamma, mormor, moster, kusin & hans sambo. Pappa kom också förbi senare.
Vi hade en riktigt trevlig dag igår som vi absolut ska göra om i sommar.

Jag fick rosor från mammas trädgård, rosor och suchi fat med matchande skålar från moster eftersom det var första gången hon var här i vår lägenhet.
Mamma fick av mig Desperate Housewives boxarna 3:an & 4:an.
Jag har ju kollat igenom dom hela veckan så änns konstigt nu när jag inte har något att kolla på hehe.
Så nu har mamma alla 4 boxar från mig haha så hon kan gotta sig där hemma.
Det är ju en helt annan sak att se på en serie sådär i följd. Man blir helt fast.

Inga kommentarer: