Vår pojke





Vaknade ganska tidigt för att vara ledig!
Började göra mig iordning direkt och vid 12 var vi på Jägersro center och fick äntligen bytat de j**la byxorna till Eko´s syster son. Har sprungit runt halva stan för att byta dom och ingen H&M har haft likadan eller i större storlek. Men nu fick vi tag på en större storlek. Sen fick Eko även med sig en tröja han inte hann prova för jag ville bara ta det och gå meddetsamma annars kan jag handla hur mycket som helst.
Jag borde få va med i en H&M tävling så jag kan få nog av deras kläder typ haha.

Vi promenerade vidare till Toys R Us där vi lämnade tillbaka prinsess tältet vi köpt till Eko´s syster dotter. Vi har ju köpt ett finare prinsess SLOTT =)

Sen hamnade vi på El-Giganten i väntan på vår skjuts. Där fastnade Eko för den Iphone han ville ha. Vi stod och diskuterade med försäljaren. Och Eko kunde inte bestämma sig om han ville ha den eller inte. Han vill jätte gärna men är rädd för att han ska tröttna på touch knapparna.
Precis innan vi tänkte ta upp pengarana och köpa den så ringer vår skjuts - BRA ELLER DÅLIGT!?
Är han osäker så var det lika bra!

Vår skjuts - Badi - pappas kompis körde oss ända upp till Hästveda, der är nästan vid gränsen till Småland. Inne i skogen hittade vi ett litet rött hus, super mysigt!
Hade lätt kunnat bo så OM Malmö city hade varit fem minuter där ifrån haha.

Där var dom - mina små bebisar!
VALPARNA!
Vår första titt på valpar var idag. Och vi blev helt tokiga. Ville ta alla under jackan och springa där ifrån typ.
Åååhhh, kan inte beskriva, och Eko´s ögon när han såg dom, kunde inte slita blicken ifrån dom.
T.o.m Badi blev helt blödig haha.
Både mamma & pappa ringde medans jag var där, de ville ju veta hur det gick.

Där var två kullar valpar.
Med en veckas mellanrum.
Den yngsta kullen ska vi ha ifrån. De är 8 veckor och då leverans färdiga fredagen den 3 juli.
Där var tre hanar. En som var minst av alla i hela kullen, den valde vi bort för Eko ville inte ha den. Så då är där två kvar och någon av dom blir VÅR!
Det fungerar ju olika hos olika uppfödare och hon gör alltid som så att hon väljer valp genom att ta reda på vad vi vill göra med den.
Jag sa att jag framför allt vill ha en sällskaps hund! Sedan ska han få gå valpkurs & alla lydnads klasser han kan gå. Sedan vill jag testa på spår och agility. Det verkar riktigt roligt!
Under hela tiden vi var där sov alla i den kullen vi skulle ha ifrån. De hade varit folk där hela dagen för att titta på valparna så det var inte konstigt att dom var helt slutkörda. PLUS att allihopa var så lika varandra att inte ens uppfödaren kunde urskilja dom som hon annars var bra på.
Så det var ju liiite svårt att välja.
Men nu har vi tingat han, så han flyttar hem fredagen den tredje juli!!!
Wiiee...

We are so happy!



5 kommentarer:

Sofiya sa...

Va söööta!

Sofiya sa...

Ah de blir nog nu på torsdag. om inte på ons. men ja tror inte ja hinner de..

ja jobbar imorn. jag måste gå till frisören. jag måste köpa data, usb minne, lite kläder, lite mat grejer. Jag måste säga hejdå till massa... Packa & städa & fixa hemma.. de e lite & göra ;) haha

Jag pratade med han igår.. han behöver inte vara orolig haha vi kommer!

Annica sa...

Åhh va söta :)

Anna sa...

NEEEEJ vilka sötnosar!!! Åååh! deras små puppy eyes gör så att man smälter alltså :')

Laura sa...

Nämen ååhhh, åhhh, åhhhhhhhh! Vilka små pluttiluttar! Som du säkert har märkt så är jag mer en kattmänniska, men jag gillar nog hundar också! De ser så otroligt söta ut! Grattis gumman, till att ni äntligen har hittat er vovve! :) Vad är de för ras?

Hoppas du har det UNDERBART i Alanya och att allt går bra i byn (och att du slipper toaproblem)! Ja, det blev ju ingen drink tillsammans i Alanya nu i sommar, men kanske någon annan gång! ;) Du kommer väl antagligen inte att läsa den här kommentaren innan du kommer tillbaks till Sverige, men OM du skulle läsa detta i Alanya, så gå och drick en Kids of love på Havana för min skull! ;)

PUSSSSSS!