Svenska national dagen

Sitter här med en kopp kaffe & en cigg och mina fötter värker som fan. Har promenerat runt på stan hela dagen.

Dagen började med att jag vaknade av änu en mardröm, den handlade om råttor! Usch!
Varför har jag helt plötsligt en massa mardrömmar???

Sedan satte jag in två maskiner tvätt då ingen hade bokat tid. Min bokade tid var först 16.
Sedan blev det att jag cyklade in till stan till Hansa Companiet och mötte upp Yvonne.
Vi strossade runt på Gustav där det var lika mycket folk som på festivalen. De hade fullt av matstånd överallt. Riktigt mysigt! För det var inte de här vanliga matstånden utan det var mest kakor & bröd. Från alla länder, mest Tyskland & Frankrike. Jag köpte med mig på hemvägen en surdegs limpa till mannen och ett krans liknande bröd med ost. Till mig själv köpte jag en ikadan med skinka också. Smakade nyss och det var SUPER GOTT!







Vi promenerade vidare och meningen var att gå raka vägen till möllan men vi fastnade i några butiker på vägen.
Jag ville ju in på Gina Tricot för att köpa en likadan t-shrt jag köpte förra veckan men hittade inte dom. Konstigt då det bara var en vecka sen.
Och konstigt att det även var så sjukt mycket folk, trodde folket hade börjat fira Svenska national dagen men tydligen inte. Men det är klart vi har firat den en gång tidigare, man vet nog inte riktigt vad man ska hitta på. Jag menar en middag på sill & potatis får vi bara om några veckor så man ska inte trötta ut sig på det.
Åh vad jag blev sugen på landgång nu eller smörgåstårta.....*smaskens*

Vi träffade på Sally & hennes kompis som lunchade.
Sen mötte jag på henne igen när hon jobbade inne på Bianco, och jag hittar DE SKORNA!
Kom hem med två par skor med 30% rabbat -YEAH! Det är bra att ha vänner i olika brancher =)
Det började regna ute och jag hade mina mockastövletter på mig som jag sa att jag glömt spraya sånt speciall spray på, sko fashionistan Sally blev hysterisk och drog fram spray & borste, ner på knä och började putsa mina skor hahahaha. Såg roligt ut!









Vi fortsatte mot Triangeln och där tog vi pappa på bar gärning när han beställde China box. *HATAR DERAS MAT, SPYR ALLTID EFTER*
Vi följde med honom till Rosé Café som hans kompis köpt upp. JÄTTE FINT! Dom håller på att renovera där inne och vi ska förmodligen ha vår bröllops fest där.
Till slut kom vi till vår slut destination - ÖL-CAFEÉT!
Det var flera år sedan jag var där. Och jag tyckte inte om det.
Många tycker om Möllan för där är all slags av folk, men jag tycker inte alls om det, det är för skumma människor för mig faktist.
Men vi njöt av en MEGA STOR bakad potatis och jag skölde ner det med en Xider kaktus lime - ÅH NOSTALGI!!!!
Minns när den Xidern kom ut, jag drack den ALLTID! Varje helg *saknar de tiderna*
Tänkte köpa med mig ett par stycken till Turkiet så man kan njuta av de i balkongen medans man gör sig iordning =)

Sen gick vi tillbaka, gick om pappas jobb, där han renoverar och sa hej. Sen gick vi in på triangeln så jag kunde gå in på apoteket och hamstra lite inför resan.

När jag cyklade hem igen var jag så trött att jag planerade att decka i sängen. Men då kom jag på att Sanna ringde tidigare.
Så jag cyklade upp till Konsum här på området där hon jobbar och hälsade på. Såg så roligt ut med dom kläderna, hon passade inte alls i dom hahaha.
Sen hyrde jag en film då jag inte vågar ladda ner som vi ska njuta av ikväll. Eko går ju in på semester redan idag kan man säga. Han är ju ledig som vanligt imorgon och på måndag och sen tyckte han att det var onödigt att jobba tisdag eftersom vi åker på onsdag. Så han kommer garanterat njuta!

(Tidningar jag kan läsa på resan - plus en work out dvd =)




När jag kom hem sprang jag ner till tvätten och lade in två nya maskiner men jag har fyra kvar. Vi har inte så mycket tvätt men nya kläder tvättar jag alltid enskilt, man vet ju aldrig om de färgar av sig.
Minns en gång när mina kompisar skulle hjälpa mig att ta upp tvätten & dom asgarvade åt att jag hade ett par troser i varje maskin hahahaha. Men köper jag ett par snygga troser så ska fan färgen hålla, eller hur hahaha.
Nu har jag druckit upp kaffet och ska ner till tvättstugan igen.

Sist vi var på besök hos svärföräldrarna hade svärmor frågat Eko varför vi inte köpte med oss choklad, då alla som bor utomlands köper choklad med sig. Då tänkte vi köpa lite choklad till henne. Så jag överraskade Eko med dessa marabou kakorna jag hittade förra veckan hahaha. En av varje sort. Tjejen i kassan måste tyckt jag var choklad galen. Och dessa tre på andra bilden neråt kompleterade jag med idag. En ny sommar smak med jordgubb...undrar hur den smakar!






Kommer jag att bli fet eller FET när jag kommer hem?

3 kommentarer:

Sofiya sa...

OMG vilka fina skor!!

Laura sa...

Jättesnygga skor gumman!

Mamma sa...

NICE SHOES! :)

men chokladen vill jag inte ens titta på, blir så sugen då ju! ;)

Puss & kram mitt hjärta!