Valentines Day



Så var dagen här - Alla Hjärtans Dag!
Jag minns när jag var i tonåren och man utbytte rosor med sina vänner, då var vi alla på stan och hängde och skulle visa alla rosor man fått.
I gymnasiet kunde man t.om betala 10:- till lärarna och så kunde man skicka en ros till en annan skola eller klass.
Jag kommer ihåg när jag var tillsammans med en kille som hette Arvid.
Han kom hem till mig den dagen och det var första gången jag hade pojkvän på alla hjärtans dag.
Han kom med 3 röda rosor och ett litet guldhjärta, ett hängsmycke som jag än idag har kvar.
Jag gav honom en ros och en liten igelkott mjukis djur som höll ett litet rött hjärta hahaha.
Min förra kille som jag var tillsammans med i över 4 år tror jag, vår första alla hjärtans dag - älskade vi för första gången - va romantiskt va...hihi, då under vissa omständigheter kunde vi inte träffas de andra alla hjärtans dagarna så jag fick massvis av gulliga vykort av honom.

Första alla hjärtans dag med min man var förra året.
Då fick jag ett sms, kina mat på beställning och en bukett BLOMMOR INTE rosor haha.
Men det var min pappa som hade sagt åt honom att han var tvungen att köpa för min man förstod inte innebörden av denna dag.
Så igår eftersom jag jobbade kväll gjorde jag iordning redan på morgonen.
Jag satte spår i hela lägenheten - rosblad, hjärtformade chips och alddin hjärtan (som hade smält haha) och så en visitkortsetui som är jätte fin och han behövde en.
Den var i garderoben.
Men han hade blivit så glad så istället för att följa spåren ville han göra sig redo och byta om till myskläder först och gick raka vägen in i garderoben och hittade slutspåret.
TRÅKIGT!

När jag kom hem 20 så möttes jag av en kyss och mörkt i hela lägenheten.
Bara köket lyste.
Då hade han lagat god middag och bara tänt levande ljus i köket.
Han var så trött och hungrig, han hade väntat hela dagen på att äta hahaha.
Så gullig han är....
Det blev friterade kycklingben med gott ris och thai chili sås till.
MUMS!
Han hade t.om bränt sig när han friterade och sa att det var för min skull på "kärleksdagen" hahaha.

Jag skulle få en gåva men (disney film) men han hade inte hittat den så han hade bara köpt en ros, men den filmen ska jag hitta IDAG haha och gotta mig med den ikväll förhoppningsvis.

Idag tog han ledigt ifrån skolan för att han var trött.
Så vi har redan varit ute en runda i parken i det soliga vädret men det är IS KALLT ute.
Känns som någon sätter ett stort is block mitt i ansiktet på en.
Vi gick hem fort och nu har vi städat hela lägenheten.
När han ändå hjälpte till bad jag honom att tvätta alla köksluckorna ifrån fett fläckar nu inför mammas besök nästa vecka.
Vill ju visa hennes stolt fastän det var hennes svärson som gjorde det hihi.

HAPPY VALENTINES DAY!!!

Inga kommentarer: