STRESS

I lördags sken solen, det var underbart att vakna till.
Vi njöt av kaffet TILLSAMMANS då det inte sker ofta då jag oftast jobbar helger då mannen är ledig.
Vi gick ut i parken & höll varandra i händerna promenerade sakta och låtsades att vi var i Alanya.
Vi satte oss på en bänk och började kyssas och vi kände oss som ett nyförälskat par - sådana par som man alltid var avis på när man var singel.
Men nu var det VI!
Det var faktist så vår första kyss kom, på en bänk mitt i natten i Alanya hamnen med vågornas brus i bakgrunden.
Haha, gud vad romantiskt det lät.
Pappa hade precis kommit hem ifrån Polen denna morgon så vi besökte honom och gick där ifrån med lite alkohol flaskor som skulle göra gott på kvällen=)

Kvällen var jag hos en arbetskamrat med alla ifrån jobb och vi åt marinerad kyckling med en inte så god sallad men alla andra tyckte det och ris & en underbar dressing.
Vi drack och underhöll kvällen med "Jag har aldrig" - såå längesen man lekte den leken.
Men det var roligt att veta saker man inte visste om sina arbetskamrater.
Jag behövde detta, jag behövde alkohol och att ha roligt!
Önskade FAKTIST att min man var med, då jag FAKTIST tycker om att vara med honom, att umgås med honom, att festa med honom.
Har pratat med detta med andra vänner och de hatar att festa med deras män, men WHY?
Varför gifte man sig då ifrån början?
Man gifter väl sig med sin livspartner, med sin själsfrände, med sin bästa vän...eller?

Fastän jag lade mig 04.00 på natten - packad dessutom, vaknade jag ÄNDÅ 09.00 WHY....hela veckan har jag vaknat EXAKT 9 på morgonen.
Vi promenerade ialf till ZooZity som ligger vid Willys, det är Nordens störtsa djuraffär.
Med MÅNGA olika arter av djur, MEN d mesta var bara insekter tyckte jag.
Inte så intressant förrutom att jag blev intresserad av att kanske skaffa mig ett marsvin.
Jag blir galen om jag inte får ta hans om ett djur snart.
HUND står först på listan och som andra & tredje val haha, men eftersom man inte får så stor respons av mannen här hemma så får man vänta med det, TYVÄRR!

Idag var jag & "gick bredvid" på ett boende, vill inte kalla det mitt "nya" jobb då jag tyckte det var extremt tråkigt där.
Jag är van vid STRESS, STRESS, STRESS!
Restaurangerna i Norge var det STRESS!
Hotellen i Alanya var det LIV hela tiden!
Hemstjänsten är STRESS!
Här är det DÖTT!
Men jag jobbade dag/kväll så jag hoppas att få lite bättre intryck imorgon då jag ska jobba morgon/dag.

Arbetsförmedlingen ringde även mig idag angående mannen.
De har kommit i kontakt med en arbetsgivare som är jätte intresserad av E så de ska på en intervju med honom på torsdag eller fredag och sen ska han få praktisera där i 2 veckor och först då kommer arbetsgivaren se om han är kvalificerad till yrket som "montering av kök" - är han intresserad av honom kommer han att anställa honom DIREKT!

*WOW*

Blir det så behöver han inte gå ut sin utbildning som anläggningsarbetare vilket verkar vara ett extremt tungt arbete.
DÅ kan JAG äntligen börja söka riktiga arbeten, kanske t.om börja plugga, jag kan få känna att jag verkligen ARBETAR för mina pengar.
Vi kan äntligen leva ett NORMALT liv!

Ialf så är våra planer denna veckan att gå på bio och en turkisk restaurnag på fredag som har magdansöser.
Jag tror igentligen inte det är något speciellt men jag vill ha lite mer liv denna kväll då vi firar Alla hjärtans Dag.
Det är igentligen på torsdag men då jobbar jag kväll - så då kommer jag bara att överraska honom med choklad. Kommer nog vara för trött för något annat.
Jag ville köpa SAW boxen då han älskar dessa filmerna men nu har vi redan sett den fjärde så det är inte lönt.
Så nu har jag idé torka...
Jag har iallafall önskat mig "Den lilla sjöjungfrun" eller "Lady & Lufsen" Disney klassiker haha, jag är så löjlig I KNOW!
Men vi har köpt en ny hylla och jag hittar inget att sätta på, så då får jag fylla den med mina fina disney filmer haha.

Måste även komma på vad jag ska bjuda på när vi har Mary Kay kvällen här!

Aja, nu måste jag sova för att orka jobba imorgon!

NIGHTY NIGHTY!!!

1 kommentar:

......... sa...

http://www.myspace.com/mamajamasweden

Roligare än facebook ;)

Jag älskar dig!!!