Mary Kay

I fredags så jobbade jag kväll som sagt - och det blev en katastrof dag på jobbet som jag redan hade förutspått!
Dessutom var et storm och vi cyklar ju ute så det var inte trevligt!
Vi jobbade t.om övertid!
När jag kommer hem får jag en underba syn - där sitter min mamma i soffan...så glad jag blev.
Vi kramades som aldrig förr givetvis, sen åt vi en jätte god middag som mannen hade stått & lagat hela dagen för att imponera på sin svärmor =)
Det blev en super god lins soppa ( jag som igentligen hatar soppor) och en köttgryta med speciellt turkiskt ris.
MUMS!

Sen satt vi & snackade hela kvällen och kollade Desperate Housewives hahaha.
Jag har pratat så mycket om dem så nu har jag fått morsan att bli galen i dem med.
Fast inte som jag haha.

Lördag morgon var så mysigt dels för att jag fick vakna upp med min man annars brukar jag jobba under helgerna och dels för att min mamma var här.
Mannen gick ner och köpte bullar och vi hade en super duper frukost med alla pålägg man kunde tänka sig.
Och så satt vi runt köksbordet vilket är ovanligt då vi alltid äter framför TV´n.
Jag började storstäda medans mamma gick över till mormor och gick promenader i parken och in på loppis och shoppade lite gottis inför kvällen.
Medans jag duschade, fönade håret & plattade - vilket tar en evighet.

Jag fick en jätte fin prydnads kanin av mamma där jag satt alla mina make up pads och en fin vit svan prydnad där jag nu satt alla mina topps.
Och så fick jag en jätte fin vas som jag satt som prydnad (då jag inte kan ta hand om blommor) på min hylla i vardagsrummet.

Kvällen kom och det gjorde mina kusiner Anja och Linda också.
Det var så roligt att träffas och mamma har ju inte träffat dem på flera år.
Säkert över 10 år, så visst var det roligt!
Mannen gick över till Anjas man Genzi för att kolla på fotboll och för att lämna oss löjliga tjejer ensamna.
Jag fick en jätte fin bukett blommor!
TACK!

Jennifer kom till slut också och vi startade vår Mary Kay kväll.
Det var så skönt att få prova på alla dessa produkter som jag har provat på flera gånger tidigare, men lika skönt varje gång.
Som sin egen ansiktsbehandling typ!
Vi bjöd på pizza slizar under tiden.
Jag köpte bas setet som innehåller - Ansiktsrengöring som kallas 3 i 1 för att där finns rengöring, ansiktsvatten och exfoliering i en & samma tub + ansiktskrämen och foundation.
Sen köpte jag även make up removern. Allt som allt blev lite över 1000:- men jag fick 175:- i värdinne rabatt vilket innebär att det som de andra köper får jag rabatt för och + att jag fick 25:- i kompis rabatt haha.
Så det lönade sig lite för mig, men det är ju fortfarande dyrt men super grejor tycker jag, det passar min hudtyp iallafall - har ju använt dessa produkter i snart ett år och jag är nöjd.

När det var slut så satte vi oss inne i vardagsrummet och då var alla redan salongsberusade...och vi åt grönsaker med dippa och lite lös godis.
Ingen kunde sluta äta - skönt då man inte kände sig som ett svullo haha.

När alla hade gått satt jag & mamma uppe hela natten och bara snackade - helt underbart.
Tänk om vi alltid hade kunnat ha det så här.

Imorse hade vi likadan frukost morgon, mysigt!
Tittade på 2 avsnitt av DH såklart & sen var det dags för mamma att gå hem.
Att tiden går så snabbt!
Mormor ringde precis och frågade om mamma var här för att min moster hade precis kommit över till henne, jag tyckte det var så synd att mamma redan hade åkt då.

Jag följde med henne till stationen och fick nästan tårar när hon skulle åka.
SAKNAR DIG REDAN MAMMA!!!

Det var en skön promenad hem, i rask takt - och varje gång jag promenerar känner jag hur härligt det är och varför jag inte kan göra det varje dag.
Men jag tror det är tanken att gå ut & gå BARA för att man vill gå ner i vikt eller motionera får en att då känna att det är tråkigt istället för den härliga känslan.
Men imorgon så är det jympa på F&S.

Nu måste jag klä på mig, jag ska ner och träffa pappa!

Inga kommentarer: