Aktiva jag

Så ÄNTLIGEN började jag på friskis & svettis i måndags.
Det var ju såklart inte meningen att jag skulle jobba, jag hade ju planerat denna dagen så att jag INTE skulle vara trött.
Jag suckade & stönade heela dagen till mina arbetskamrater som istället pushade mig.
Kom hem och lagade soppa för att jag ville vara lätt inför det hårda passet.
Klockan började närma sig & jag hade förberett mig med en stor kopp kaffe.
Jag blev helt plötsligt super pigg och hoppade runt framför mannen i träningskläder & skröt om att jag skulle bli FIT!
Han bara skrattade!

Jag promenerade halva vägen för att möta upp store kusinen Anja, GUD vad vi var glada och samtidigt nervösa.
Vi kom in i den stora anläggningen och ljuset var alldeles för starkt för mitt osminkade ansikte & 2 buskar till ögonbryn.
NU kan man verkligen se att jag inte är hel svenska haha.

Jag köpte mig ett 10-kort för att vara säker på att jag skulle fortsätta gå och för pengar också såklart.
550:- blev det + 100 för medlems avgift ONÖDIGT!
Sen tog de ett foto, hade jag vetat det hade jag INTE sett ut så dära
USCH & FY!

Vi slänger av oss skorna och går in i omklädningsrummet där det bara stod snygga brudar me perfekta kroppar och gamla tanter.
Hmm, undra vem som skulle me in på vårt pass.
Jo, d var verkligen bara äldre DAMER!

Jaja, tänkte jag då, detta är ju bara början.
BAS JYMPA!

Jo, då det var inte så lätt som jag trodde, men det var verkligen helt perfekt tyckte jag.
I mellanåt kom pustarna & flåsningarna men instruktören hade ett så bra program att hon hade avslappningsövningar direkt efteråt så man inte kände av det så länge.
Så man inte skulle tröttna.
Men jag kan ju bara säga att jag INTE är bra på kordinationerna, vilket jag trodde jag skulle vara bäst på hahaha.
Så fel jag hade!
Hade det inte varit så kallt i rummet vet jag att jag hade svettats ihjäl.

När passet var slut, kände vi oss sååå stolta att vi började planera att göra detta flera gånger i veckan.
Men då kom förståndet tillbaka och vi insåg att en gång i veckan till att börja med var det perfekta för att våra kroppar & HJÄRNOR inte skulle tröttna.

"Ses nästa måndag" - YEAH!

Så var ledig i tisdags och vaknade väldigt tidigt för att vara mig.
9.00 för att vara exakt, jag bestämde mig för att gå upp och lyssna på min kropp.
VARFÖR ska jag tvinga mig själv att sova längre?
Det blir ju bara jobbigare då att gå upp tidigt när jag ska jobba.
Så jag gick upp, drack mitt kaffe som vanligt och bara väntade på träningsvärken som aldrig kom.
Mormor ringde mig och drog ut mig på 3 snabba rundor i parken.
SÅ SKÖNT!
Sen började jag stor städa som jag gör en gång i veckan.
Lagade Spaghetti & Köttfärssås och åt en massvis av päron till kvällsmat som har blivit mitt nya godis.

Idag vaknade jag också 9 och satt & väntade heeela morgonen fram till på eftermiddagen för att Susanna skulle vakna.
Till slut när hon ringde sprang jag ner med cykeln och cyklade iväg till henne.
Vet inte varför jag känner ett behov av att vara hemma exakt 16.00 då mannen kommer hem.
Kanske bara är vanan att jag oftast är det.
Jag stannade bara en stund hos henne då jag var i deperat behov av att få låna Desperate Housewives säsong 2 och hennes man var i desperat behov av mina inspelade band av fester vi haft tillsammans med den 24-åriga killen som dog.
Nu vet ju alla hans namn.
Hans namn var Navid!
Fint namn tycker jag.
Susanna & hennes man har t.om pratat om att döpa bebisen till det.
De fick även låna min videokamera som jag ångrar liiiite att dem fick göra, för det är nog min värdefullaste ägodel i detta hemmet.
Hade brännt en cd till henne också då hon inte har en dator hemma.
SÅ SNÄLL JAG ÄR!! =)

Cyklade hem igen och var stolt över den lilla biten jag rörde mig på MIN LEDIGA DAG!

Nu sitter mannen och kollar fotbollen mellan Turkiet & Sverige - en viktig match mmmmm, då var jag tvungen att sätta mig här.
Har inget att göra, har precis rensat lite i garderoben, satt alla mina väskor på en plats, fattar inte att jag igentligen har så många väskor, men får aldrig tillfälle att använda dem.
Undrar varför......aaaaaaa

Inga kommentarer: