DILEMMA

Denna dagen har varit tankspridd och jag vet varken ut eller in.
Min kompis har bestämt sig för att åka till hennes kompis som bor i Gran Canaria med en annan kompis.
Hennes reskompis kan nu inte åka och min kompis vill inte åka ensam.
SÅ...hon frågar mig OM jag vill åka med henne och hon betalar resan.
Vilket betyder att jag får en GRATIS resa...
Först trodde jag att hon skämtade med mig - man kan bjuda på en drink, en middag, ge en presenter, MEN EN RESA ok om man hade vunnit lite pengar.
Då hade t.om jag tagit med alla mina vänner på en resa!
Men nu kände hon för det och självklart hade jag sagt JA med en gång - men nu är jag helt plötsligt GIFT och måste prata med honom först.

DETTA ÄR INTE JAG VAN VID!
Jag har nästan alltid gjort som jag vill - jag har trotsat mina föräldrar med mycket - när jag ville göra min tung piercing så blev det ett helvete - men jag SKULLE ha den.
Min pappa pratade inte med mig på 3 veckor haha.
När jag ville flytta hem i från - trodde han att jag skulle flytta hem igen.
När jag flyttade till Ystad då trodde han att jag skulle bo där max 6 månader (jag bodde där 3 år)
När jag tog jobbet i Oslo/Norge under sommaren trodde INGEN att jag skulle våga åka - (jag var där i 1 år)
När jag beslöt mig för att åka till Alanya/Turkiet gav pappa mig en vecak sen skulle jag komma hem (Jag var där 7 månader)
Flyttade till Göteborg emot alla - där kom jag hem snabbt i & för sig haha men det var för att jag tog beslutet att åka till Alanya & jobba.
Jag gifte mig - vilket jag inte tror de ville iheller.
Med en ALANYA kille som har levt turist liv i halva sitt liv.

Så iallafall frågade jag honom - och han sa nej direkt....
Jag visste det men ändå...Jag hoppades ju.
Han sa att jag får åka om jag vill men han vill inte det.
Iså fall så ska han få åka till Alanya själv - grejen är att han sett turistlivet och det sitter i han - han har sett tjejer vara otrogna hit & dit fastän han säger att han litar på mig ligger väll det inte i hans kultur.
Men jag blir galen att detta inte är jag - att låta hans nej komma före vad jag vill.
Men varför har jag nu blivit svag och lyssnar HALVT på honom - jo för att det var MITT val att jag gifte mig - allt vi gör bestämmer vi tillsammans så tro inte att han bestämmer ÖVER mig för det gör han INTE - det är nästan jag som bestämmer allt haha men FAAAAAN.......usch jag vill inte känna så här.....Sally nu har du förstört det för mig - kunde du inte fråga detta innan....

Andra kan tänka att "Ja, men ska du aldrig kunna åka med dina vänner på resa"...vad ska jag svara...jo klart, men nu är jag här i sitsen och tanken för mig att spy, klart jag ska kunna göra det, men jag tror på nått sätt att detta läge skulle vara för tidigt.
Dels för vår ekonomi - om vi hade haft pengar nu hade ju han lätt kunnat ta en resa samtidigt fast till något annat land.

USCH....

Inga kommentarer: