Ödet?

Har jobbat sedan 7 i morse och skulle igentligen jobba delad tur men istället stannade jag kvar fram till 20.00 gissa om jag är trött -NÄ, så mycket kaffe jag druckit idag.
Vill hitta på något hur pigg jag är.
Men det bästa är ju att man då bara jobbar ifrån 7-10 imorgon och har hela dagen ledig.
Hos en vårdtagare på morgon rundan frågade jag om där fanns något intressant i tidningen.
Usch sa hon, ännu ett mord i malmö.
IGEN...tänkte jag, sen var det bara att återgå till jobbet.
En timme senare ringer bästa vännen och är helt knäckt.
-läste du tidningen imorse fårgade hon, näää, sa jag.
Mmm, *piip* har blivit skjuten till döds
SAY WHAT?!?!
Hela kroppen rös och jag vart helt chokad.
Tusen frågor.
Jag trodde han var i Åre med sina vänner.
Då ringer jag upp min andra bästa vän för att få det bekräftat.
Hon var inte pratglad då hon fick reda på det under gårdagen.
Hennes sambo och hans vänner var uppe i Åre och den hära killen skulle också med, men han ändrade sig i sista sekunden.
Så tänk, om han hade åkt med dem så hade det aldrig hänt.
Men tänk igen - var det ödet?
Tyvärr var han inte med i dem bästa gängen men för det förtjänar ingen att dö.
Malmö blir bara mer & mer ghetto, varför?
Finns där inget som kan göras åt.
Är det försent?
Jag tror faktist att det bara kommer att bli värre & värre här.
Hur kan jag påverka detta?
En vacker dag vill jag flytta här ifrån, jag har försökt 2 gånger men föräldrarna lockar mig hit hela tiden.
Stakars killens dotter, som nu inte har en pappa längre.
Ska det gå så här långt för att folk ska förstå att man inte ska dras ner i den skiten.
Visade några bilder till min man idag på några galna fester vi hade ihop.
Och hade även en riktigt rolig nyår med denna killen, som jag har på film.
Den ska kopieras imorgon som hans kompisar vill ha och minnas.

Vila I Frid N!

Inga kommentarer: