VILKEN TUR

Att jag INTE har jobbat idag - fick ett sms av en arbetskamrat att det var kaos på jobb och tur jag inte var där.
Då går jag in på sydsvenskan.se och hittar dess två artiklar!
Torkar svetten från pannan & pustar ut. HOPPAS nu att det är lugnt inatt då jag ska jobba helt ensam......heeeelp!






Strulig onsdag för tågpendlare


Tågtrafiken i Skåne drabbades under onsdagen av flera störningar. Ett antal tåg blev upp till en timme försenade.

Onsdagen blev ingen bra dag för tågpendlare i Skåne. På onsdagsmorgonen orsakade ett datakommunikationsfel på driftsledningen i Malmö först totalstopp och sedan stora förseningar. Ett hundratal tåg påverkades och cirka 50 avgångar ställdes in.

– Vi ser allvarligt på det som hänt och beklagar att det påverkade så många resenärer. Utredningen får visa vilka åtgärder vi behöver vidta för att undvika att liknande fel kan inträffa i framtiden, säger Linus Eriksson, driftsområdeschef i Malmö.

Just som tågtrafiken börjat flyta på igen inträffade ett kontaktledningsfel i Flackarp och i samma veva stoppades trafiken ytterligare en gång av att ett tåg körde mot rött ljus mellan Malmö och Lund.

– Så fort det här händer skickas en olycksplatsansvarig ut som måste ge klartecken innan vi får ut och köra igen, säger Denny Josefsson på Banverket.

Alla tåg mellan Malmö och Lund stod stilla i omkring en halvtimme. Strax före klockan två började de rulla igen.

Vid 15.30 hade trafiken i södra Sverige återgått till det normala.

Orsaken till det stora datafelet är fortfarande okänt


Inte nog med detta hittade jag ytterligare en artikel.






Tågstopp efter olycka i Vinslöv


Det blev stopp i tågtrafiken mellan Kristianstad och Hässleholm efter en olycka nära Vinslövs station.

Resenärerna i det tåg som var inblandat i olyckan evakuerades vid 16.50-tiden. Först 18.30 rullade åter det tåg som fått stanna i Vinslöv.
– Det tåget fick stå still i två timmar, men för andra tåg rör det sig om max tio minuter, säger Bodil Sonesson, pressinformatör på Banverket.

Under stoppet vände Pågatågen och Öresundstågen på sträckan vid Hässleholm. Ersättningsbussar kördes mellan Hässleholm och Kristianstad.




Den senare olyckan fick jag nyss reda på var ett självmord - stakars lokförare.
Det är ganska vanligt fast det skrivs oftast olyckor i tidningar. HEMSKT!

2 kommentarer:

Laura sa...

Vilken tur att du slapp jobba idag, kan tänka mig att det kan ha varit stressigt!

Min mamma bor precis intill en järnväg och då jag var typ 10 år så var det en man som blev överkörd av tåget alldeles intill vårt hus. Vet inte om han var full och hade slocknat på spåret eller om det var självmord eller något annat, men hemskt var det i alla fall! Jag gick ut på promenad och då såg jag att tåget hade stannat där och då jag gick en bit längre fram så såg jag att det låg en kropp på spåret med ett vitt lakan över sig. :S

Usch usch.. :(

Annica sa...

Ja det e inte klokt att det e så många förseningar, det får ni se till att fixa e så trött på det!!!

Haha skoja gumman.
Hoppas allt e bra me dig.. Pusss Annica