3 augusti 2009



Idag har det absolut inte hänt någonting. Riktig tråkig dag!

Började med att jag vaknade 11.30 har jag för mig det var - FATTAR NI HUR LÄNGE DET ÄR FÖR MIG! Och ändå kändes det som mitt i natten, inte utvilad vill säga.
Då jag kollar ut förstår jag, det var alldeles mörkt i rummet för det var regn & rusk ute. Inte nog med det har vi alltid persiennerna nere när vi sover men idag var även gardinerna nere, så det var ganska mörkt i rummet.
Varför var dom nere....jo jag hittade nämligen gardin omtagen i Binos säng bredvid honom när han sov.
HUR kan han ha fått tag i dom?????

Aja, en snabbis ut med honom så han fick kissa & bajsa sen upp & koka kaffe och göra mig iordning.
När jag var färdig blev det för första gången en hel runda i parken i lite raskar fart än Bino är van vid. Han har aldrig gått hela rundan i parken, han har alltid protesterat att han inte vill gå längre. Det gjorde han i & för sig idag med men jag tvingade honom då det regnade som f*n när vi kom ut och jag hade ingen jacka & lite rädd för blixten är jag. Speciellt när man bara under träd.
Åska tycker jag annars är mysigt men just blixten är livs farlig ju.

Jobbade 14-23 och hade jätte lugnt på min bana, men det hade inte resten utav lokalen, stakare =/

Cyklade hem i värsta ösregn och mötte pappa som hade passat Bino. Min älskling, saknar han så mycket när jag jobbar.
Han har sovit heeela kvällen sen han kom hem. Blev lite rädd ett tag efter Erkan kom hem så vi väckte honom för att se om han levde. Blir ju skit rädd - han är ju på VÄRSTA humöret annars vid den tiden runt 23-00.

Imorgon ska jag vara på jobb lite tidigare då det har blivit fel på mitt schema. Jätte störigt då jag har så mycket att planera i september och oktober.
Varför kunde man inte ha ett 8-16 jobb? Jag är ju en rutin människa men kanske hade det blivit tråkigt i längden?

Denna månadens planer

*Fika med Linda
*Fika med Tina
*RINGA TINA IMORGON INTE GLÖMMA!!!
*Ansiktsbehandling, ÖGONBRYNS PLOCKNING, nagelpåbyggning hos Daisy
*Stan & shoppa
*Köpa present till Susanna
*Köpa present till Mattias
*Fira Susannas födelsedag
*Ut & äta med Faten & Susanna
*Besöka Mattias
*Börja valpkurs
*Festa på Malmö festivalen
*Eventuellt anordna ett kräftkalas
*Fixa papper från Erkans jobb
*Ringa SBAB
*Planera Claudias möhippa
*Planera Claudia & Susannas baby shower

PLUS JOBBA - HUR SKA JAG HINNA ALLT DETTA???

Varför jag ska shoppa är för att jag vann en vadslagning om 1000:- shopping med Erkan HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - HAN TRODDE VERKLIGEN HAN SKULLE VINNA - MEN JAG HADE RÄTT =)=)=)=)=)=)=)=)=)

5 kommentarer:

Laura sa...

Hej gummisen!

Ja - prata med din vackra mamma om bilderna, jag vill kunna se din vackra nuna och alla andra roliga bilder du lägger in ordentligt! Jag har sett att vissa andra som har blogspot lägger in bilderna i ett större format, dock har jag ingen som helst aning om HUR man gör det. :) Men kanske din mamma kan klura ut det, hon verkar ju vara bra på datorer och sånt här! ;)

Hoppas allt är bra med dig, Eko, Bino och hela din familj! :)

Kram!

Laura sa...

Tack sötnos! :)

Haha, men då har jag en jättebra idé! I så fall så kan ju Ahmet och Eko hålla varandra sällskap tryggt nere på marken och passa våra handväskor medan du och jag åker berg- och dalbana och har kul! ;)

Ja, hon Zeynep är sååå söt så! Hon är ganska tyst och ler bara hela tiden, men då hon väl börjar prata är det svårt att få tyst på henne. Hon är fyra år och ett år yngre än Ceyhun, och alla skämtar om att hon är Ceyhuns blivande flickvän.. :P Här börjar man leka äktenskapsmedlare i ett tidigt skede.. :P

kram!

Laura sa...

Ja, min lilla fiskipiski är mitt substitut till en katt. :P Den säger visserligen inte mycket och kryper inte heller upp i famnen på mig, men så kräver den inte heller lika mycket skötsel och fäller inte lika mycket hår. :P

För snart två år sedan köpte vi två fiskar till Ceyhun i födelsedagspresent, Ates (uttalas Atesch och betyder "flamma, eld") och Zeytin (betyder "oliver"). Zeytin dog efter ungefär ett halvt år men Ates (som jag hade valt) fortsatte att leva. Ayse tyckte det blev så jobbigt med att ta med fisken varje gång de åkte någonstans så förra hösten gav de den till oss. Än så länge lever min lilla flamma i alla fall och jag hoppas den kommer att leva ett tag till! Tyvärr så blir det nog lite jobbigt att ta med den till Finland (kanske inga problem med att ta den dit, men att ta tillbaks den till Turkiet kan bli problem eftersom man som du vet inte får ha mer än 100 ml vätska i handbagaget..), så Ahmets mamma får ta hand om den. Så hoppas jag bara på att hon inte ger bort den till någon som hon gjorde med min älskade lilla Zuzu-katt..!

Natti natti!

Laura sa...

Hej söta du, och tack för dina fina kommentarer, speciellt den angående rasism! :) Sent igår natt prcis innan jag skulle lägga mig så läste jag en diskussion angående "blattar" och blev så inspirerad så jag måste få ut alla mina tankar på papper (eller i modern tid - på bloggen) direkt, vilket resulterade i att vi försov oss i morse. :P Men roligt att du gillade inlägget! Du har SÅ rätt - ALLA har mer eller mindre fördomar - även om de skulle påstå annat. Även jag. :P Men ibland kommer jag på mig själv med mina fördomsfulla tankar och då försöker jag skaka av mig dem direkt! Jag vill ju inte att någon ska döma mig efter mitt utseende eller rykten, så varför ska jag göra det om någon annan då?

Du är förresten nog en av de "bloggkompisar" som jag helst skulle vilja träffa! Jag är säker på att vi inte skulle behöva ha några pinsamma tystnader, vad än samtalet skulle handla om: katter, hundar, Alanya, Turkiet... Whatever. :) Hoppas vi får träffas någon dag! <3

Godnatt gumman!

Laura sa...

PS. Det är ett tag sedan du uppdaterade din blogg!! ;) Hur skulle det vara med ett litet inlägg? :)