Nothing here, nothing there

Dålig med bloggen men den får nog vara tyst ett tag till, tyvärr!
Jag får komma in när jag har tid & "känner för" att skriva.

Känns som jag inte har någon tid alls att slappna av och gå in här längre.
Jag går in & kollar min mail thats it!
Orkar inte ens gå in på bloglovin för där är så många inlägg att läsa och det blir ju bara värre & värre för varje dag haha.

Vad har hänt?
Igentligen inte särskilt mycket...

Förra veckan kom jag hem & Bino var jätte sjuk, han hade haft diareé & spytt ner hela vardagsrummet. Han var helt apatiskt & jag fick ingen kontakt what so ever.
Men allt fixade sig till slut & nu är en frisk och pigg som det värsta busfröet någonsin.
Han hade förmodligen bara ätit nått skit + värmen den dagen var olidlig.

En kväll i veckan efter mannen hade slutat jobba åkte vi till pappa med bilen för att hälsa på mitt i natten och hämta Bino.
Sedan åkte vi förbi McDonald´s som är väldigt ovanligt för oss och vi höll på att spy så äckliga dom nya Italian hamburgarna var. Nä - tummen upp för Burger King.

En annan dag var jag med pappa & Bino och hälsade på hans vänner Silva & Tommy & deras son Daniel.
Dom bor ute i Arlöv med härlig trädgård Bino fick springa runt i. Dom har även en kanin där ute i en jätte bur som blev rädd då den såg Bino och började stampa rejält så Bino blev rädd haha.
Där åt vi vattenmelon & drack cider.

Igår fick jag hjälp med Bino av Lina. Tack för hjälpen gumman!

Idag har jag varit ledig vilket betydde extra långa rundor & lek med Bino. Och jag cyklade även till stan för att bygga naglar & gå på ansiktsbehandling av Daisy.
Ni som följde bloggen i vintras vet att jag alltid varit nagelbitare sedan jag gick på dagis.
Mina naglar är småååå, saken är den att jag knappt har en nagelbädd då jag bitit i hela mitt liv.
Jag har byggt mina naglar MÅNGA gånger men det har endast varit för vissa speciella tillfällen så som, student, födelsedag, nyår, resa, jobb osv.
Så när naglarna börjat lossna eller gått i sönder på något vis har jag aldrig byggt om dom.
Men för första gången gjorde jag det i vintras då min kära kusins flickvän/sambo/fästmö ville öva sig på nagelbitare, hon är alltså nagelteknolog och då fick jag bygga så mycket jag ville så det gjorde jag och det resulterade i att FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV FICK JAG LÅÅÅNGA RIKTIGA SNYGGA NAGLAR!
Mina vänner fick värsta chocken när det fick reda på att det var mina riktiga haha.
Så för första gången i mitt liv har jag köpt hem nagellack & fil & speciall lack. Det höll jag på med hela våren tills den ena gick i sönder efter den andra. Till slut bet jag ner alla.
SÅ ARG jag var på mig själv!

IALLAFALL - så byggde hon upp dom nu igen - tjocka blev dom för att dom ska hålla längre på mig och korta blev dom med för att jag ska vänja mig.
Yes, det var mina nagel historia =)

Hon skulle även göra en ansiktsbehandling men tiden räckte inte till. Hon blev 30 minuter försenad pga hennes tidigare kund och under tiden hon gjorde naglar var hon ensam i salongen och fick avbryta hela tiden för kunderna kom in & gick igen.

Jag fick iallafall min efterlängtade ögonbrynsplockning.
Jag har ju odlat sedan jag kom hem från Turkiet så ni vill ju inte veta hur dom sett ut.
Så jag bestämde mig för att odla och mina bryn växer hur dom vill. Så jag har ju försökt undvika att gå till stan haha.

En av mina bästa vänner - Susanna jobbar på konsum här på mitt område. Hon hade sagt när hon stat i kassan "Oh my god, asså jag skäms för dina ögonbryn" (vi är ALLTID ärliga mot varandra haha) så sa hon, "du ser ut som en 13-åring då man inte visste vad en pincett var" hahaha.
En kund gick förbi och tittade på oss med stora ögon "Jag tror inte jag vågar handla här med om du ska kritisera mig för jag haft en dålig hår dag" hahahahaha som vi skrattade. Vi förklarade givetvis för henne att vi säger ALLT till och om varandra.

Fick även med mig en ny ansiktskräm då min gick ut idag.
En nagelfil & en fotfil.
2 kakor från pressbyrån, den ena var menad till Susanna som fyller år idag. Tänkte överraska henne på hennes jobb (konsum) idag men det hann jag inte.
Får ta det imorgon. Köpte en bukett blommor till henne, ett presentkort på bio för två (en till mig får jag hoppas hahahaha)
Och så blir det en middag jag lovat henne.
En choklad ask från blomsteraffären, handgjord och en mamma tidning flög med. Hon är ju gravid med sitt andra barn nu.

Imorgon var det meningen jag skulle fika med Linda, en gammal klass kompis från KB men det verkar inte bli av. Får gå till stan iallafall för att jag måste köpa en CD till min kusin Mattias som fyller år på lördag & ett presentkort på IKEA.
Tänkte fylla på presentkortet varje födelsedag & jul till honom så får han ett start kapital när han kommer ut. Tyckte det var en strålande idé faktist =)

Ska även med pappa till Vellinge där han har hittat en soffgrupp han vill köpa.
Han tycker inte alls om den han har nu FÖR HAN INTE KAN SOVA I DEN!
Man köper väll inte en soffa för att man ska sova i den, jo min pappa gör haha.
Men jag HOPPAS han använder sin säng - för det behöver han - han är 53 år - arbetsnarkoman och behöver verkligen sin säng för sin rygg & kropp.
Älskar pappa så mycket och han behövder det bästa.
Men tyvärr är han riktigt dum snäll - men det är en annan historia!

Senare på kvällen ska vi kolla på ett radhus vi hittat på Bulltofta precis gångavstånd från där vi bor nu.
Fast där är vissa saker jag inte tycker om med det.
Vi har ju fastnat helt och hållet för ett radhus i Arlöv vi ska kolla på nästa söndag. HELT NYBYGGT - behöver inte röra ett finger med färg eller renovering där.
Fast det är en rejäl insats vi måste betala och de pengarna har vi inte i fickan.
Men det på bulltofta har vi så vi får se hur det går.
VILL JU FLYTTA NU!

Fick precis sms av mannen - han har väntat på sitt tåg en timme nu - hade jag varit på jobb hade jag vetat vad som hänt men nu får han ingen uppdatering som han brukar få hehe.

Nä nu måste jag nanna kudde eftersom pappa tvingat med mig imorgon bitti.

Natti kram

3 kommentarer:

Denize sa...

Aha okej... Ja asså det är ju både för och nackdelar med att ha någon som pratar samma språk..
Hur länge har din man bott här? pratar han flytande svenska?

Lina sa...

Ja du rädd och panikslagen till max vart jag men nu ser jag det roliga i det hela.

Trodde ju aldrig att han kunde låsa mig ute och dock inte på 15 sekunder.

kram

Denize sa...

Ja men jag har också jätte svårt att prata svenska med honom. Det känns så dumt att prata med någon som inte förstår :p men jag försöker verkligen. Gud vad bra i alla fall att du började med det sen :) pratar ni bara svenska nu? Vad jobbar han med? Hur ofta åker ni ner till Turkiet? Vart i Turkiet kommer han ifrån? :)
Tack för rådet : Ska verkligen försöka.

Ja alltså jag vill inte ha p-stav. Skulle trivas bättre med p-ringen. Men det är som sagt från person till person men jag lär vara en av dom som har problem med den :P
Tack :)

Kram