Arabiska, Disney, Hälso kontroll, Graviditet

Igår efter jobb skulle jag iväg på stan & fika med Claudia men det blev att hon kom hit istället. Man har det inte så lätt nu när man har hund. Speciellt inte en valp.
Vi satt här hemma och fikade och bara babblade på. Första gången jag ser henne sedan hon blev på smällen. Helt otroligt, kan inte fatta det än. Hon är min absolut äldsta vän. Våra föräldrar var vänner långt innan vi var planerade och sen har vi hållt ihop sedan dess och har dessutom samma vänkrets.
Otroligt igentligen när man tänker efter.

Hennes mage var så fin, hela hon passade liksom att vara gravid. Tiden går så fort, hon är redan i sjätte månaden. Hon fick reda på det i maj och ville träffas innan vi åkte till Turkiet men jag fick aldrig tid. När jag kommer hem ska hon åka till Makedonien så hon hade inte tid så hon var tvungen att berätta det på telefon, hon ville ju berätta det privat vilket jag tyckte var gulligt.
Ja, då är det bara jag & Sally kvar haha.

Jag var riktigt trött och gick och la mig innan Erkan kom hem. Det gör jag aldrig annars, inte för att "jag väntar på honom". Utan för att det känns för tidigt.
Men jag vaknar ju 04.30 så jag behöver verkligen sömn.
Blev glad när jag vaknade av att Bino hoppade på Erkan, blev alltså glad att jag lyckats somna. Och glad blev jag även imorse då jag upptäckte att jag inte vaknat när Erkan & Bino lagt sig. JAG VAR TRÖTT!

Idag kom OC helt plötsligt & sa att jag skulle sluta 13.30 istället för 14.20 för att jag skulle till Previa för hälso kontroll. Jag var ju där i februari så jag var säker att dom hade växlat fel med någon annan. Men nä, det var jag skulle iväg. Jag blev lite irriterad & sa att detta krävs planering. Jag kan ju inte få detta besked en timme innan jag ska vara där liksom. Jag sa att jag tyvärr inte kan oavsett vad det kostar mig med jobbet för jag måste hem till Bino. Så jag fick gå hem redan då bara för Bino hehe. Man måste förhandla lite.
Men kändes inte bra att lämna honom IGEN liksom.

Jaja, jag hade bra blodtryck och blodvärden & så. Gick snabbt om Lindex då jag redan var på stan för att köpa puder jag är i desperat behov av. Alltså det är helt sjukt hur trött jag ser ut utan puder. Och det är inte fjortis tjockt lager med puder jag lägger utan jag bara duttar, men ändå sådan skillnad.

På vägen träffar jag en gammal killkompis och vi står i mitten på ett övergångs ställe och snackar som bara den. Han är också blandad som jag fast från Tjeckien istället för svensk som jag, och då halv palestin. (Vi känner varandra först & främst för våra pappor är kompisar & har varit det innan vi kom till livet, är även då vänner med Claudias pappa som jag skrev om i början av inlägget och vi har även gått i paralell klass hela skoltiden)
Han hade precis kommit hem från sin första resa till Palestina. Jag undrade ju mer om han kände någon samhörighet med landet & folket och det gjorde han. Jag undrar ibland hur jag hade känt om jag varit där eller i Syrien (där pappa är född & uppvuxen i) hade jag känt mig hemma? Det tror jag faktist inte men jag kanske hade känt att det var en del av mig. Jag har ju varit i Syrien med min mamma men då var jag nog bara två år så det har jag ju inget minne av.
Sen har vi ju jätte många araber här i Malmö och där har jag ingen dragningskraft precis. Men språket, speciellt låtar kan jag verkligen känna för, eller så är det bara känslor till pappa. Jag vet inte, men jag önskade jag kunde prata då jag hört språket sedan jag var bebis. Eller iallfall förstå.
Tror nästan jag kan fler ord på turkiska än arabiska och då kan jag nästan ingen turkiska haha.

Annars har det inte hänt något idag. Klockan är mycket och jag måste igentligen lägga mig men jag vill se en film.
Köpte ju Oliver & gänget Disney här om dagen som jag såg på. Samlar ju på Disney klassiker och dom kommer bara ut i speciella utgåvor så man kan inte få tag på de man vill förän de kommer ut.
Har fortfarande inte tittat på Robin Hood jag köpte typ i våras så vill göra det nu. Får se...

1 kommentar:

Laura sa...

Det är aldrig för sent att lära sig ett språk! ;) Jag vill gärna lära mig arabiska någon dag, men just nu satsar jag helhjärtat på turkiskan och tänker inte påbörja något nytt språk förrän jag pratar turkiska riktigt flytande! :) Ahmets pappas släkt är ju araber från Jordanien (men de har bott i nuvarande Turkiet i hundratals år, men Ahmets pappa och Ahmets faster kan arabiska och ibland försöker Ahmets faster lära mig lite, så några ord har jag snappat upp! Men det är en annans sorts arabiska än vad som pratas i andra länder, och den har kanske ändrats över alla dessa år, så jag är inte säker på hur mycket en saudi eller en palestinier skulle förstå av deras arabiska. :)

Kram!