Mysig lördag

I går (lördags) tog vi vårt pick & pack & körde till stranden.
Där mötte vi upp Lina, Cenk & Metehan.
Vi gick evigheter tills vi hittade ett ställe. Det är ju tidsvatten så vi fann vår plats mitt i havet kan man säg hehe.
Cenk bar hela barnvagnen över såg roligt ut, jag gick med packningen, Lina bar på Metehan & Erkan försökte lära Bino simma.









Där var vi ett tag och det var så skönt. Solen försvann en stund men det var fortfarande varmt.
Metehan doppade fötterna och Bino lekte i vattnet. Han kunde faktist simma lite, redan liksom.
Han har blivit så stor nu, han vägde hela 10 kilo i fredags, 12 veckor gammal.







Tiden gick och vi blev hungriga, iallafall jag.
Erkan släppte av mig & Bino där hemma och han körde vidare till Willy´s för att handla grill mat.
Jag & Bino duchade - alltid så skönt att ducha efter stranden - känns som man har 10 lager smuts efteråt. Fastän jag inte badade blev jag ju blöt & sandig av Bino - busfröet!

Vi möttes allihopa förutom Bino i parken här där vi bor.
Engångsgrillarna kom fram och vi började. Eller det var männen som fick sköta det så jag & Lina kunde tjattra på som vi är bra på =)







Maten var super god, eller det är vanlig mat men så fort det stått på grillen smakar det helt annorlunda.

Jag, Lina & Metehan promenerade hem till mig där jag hämtade Bino. Vi lämnade han hemma i början då han måste sova efter denna dag på stranden. Han är ju en bebis.
Han blev helt stirrig när han kom till parken. Han har blivit det nu på senaste bland folk.
Jätte jobbigt faktist.
Vill ju inte ha en stirrig hund. Men då han är en söt liten vit golden valp ska ALLA stanna upp & klappa honom så nu älskar han människor så vi kan inte gå förbi en människa utan att han ska stanna & hoppa och tro att denna människa ska klappa honom.







Pappa & hans kompis Badi hade kommit och höll oss sällskap.
Det var en riktigt härlig dag med andra ord. En typisk svensk sommar dag kan jag säga. Fattades kanske bara lite alkhol så hade den varit på topp. Var ju riktigt sugen på det, har varit det hela veckan men innan jag åkte till Turkiet satte jag upp mig på övertid idag (söndag) eftersom jag tog ut två komp dagar förra veckan måste jag se till att jag får lite mer i komp banken. Så vad jag jobbade för idag tog jag i komp.
Många blir förvånade över det, att jag inte hellre tar ut det i pengar. Men jag värdesätter faktist lediga dagar framför pengar.

Så idag blev det jobb 7-14 och när jag kom blev det ett snabbt ombyte då det var sjukt varmt ute idg. Blåste som fan men riktigt varmt blåste det - RIKTIG SOMMARVÄRME!
Pappa kom och hämtade mig & Bino och vi körde tillbaka till mitt jobb.
Arbetskollegan som var med i bilolyckan hade ont i nacken så jag lånade ut krämer jag fick när jag själv blev skadad i Turkiet som jag köpte av en hamam massör.
Jag tog även med mig Bino in och alla beundrade honom såklart.
Och pappa fick även följa med och sa "WOW", mm det är nog det första man säger eller tänker när man går in i den lokalen. Svårt att förklara!
Trevligt var det även när chefen tog intiativ att förklara allt för pappa.

Vi körde vidare till S:t knuts torg och tog en fika och snackade om allt möjligt.
JAG ÄLSKAR PAPPA SÅ SJUKT MYCKET, HAN ÄR DEN SNÄLLASTE PÅ DENNA JORD OCH DEN SOM GÖR HONOM ILLA SKA AKTA SIG!



När vi kom hem fick jag ett flipp och bokade tvätt-tid. Satte i maskinerna och gick upp. Har fått så mycket tvätt nu när Bino "råkade" kissa på sängkläderna, tre stora handdukar går åt att torka den lilla skiten efter duschen. Och alla filtar & lakan man haft med sig på stranden/parken.

Jag började laga mat, det blev rotmos, vilket jag kraftigt ångrade - jag var dödstrött då jag inte vaknat så här tidigt på läääänge! Har ju nästan bara jobbat nätter eller kvällar sen jag kom hem från Turkiet.
Rotmos tar alltså lång tid att göra då rotfrukterna och speciellt kålroten ska kokas mjuk.

Jag tar en tur med Bino och pratar med Susanna i telefon. När jag kommer hem samtidigt som jag torkar tassarna på Bino & pratar med Sanna i mobilen ska jag öppna toaltten som är LÅST! Jag blev helt tyst och tänkte hur fan kan den gått i lås.
Hjärtat började bulta & Sanna skriker i telefonen "HÖR DU MIG" medans Bino hoppar på mig.
Då hör jag "heeeej" med världens mörkaste röst. Erkan var hemma - han skrämde ju livet ur mig.
Det var hans första jobb dag idag efter semestern och vanligtvis är han inte hemma förän 23.30 och nu var klockan endast 19.
Dom hade bara förberet idag på jobb så skönt för han men jag hade velat vara lite förbered haha.



Jag försökte hålla mig vaken men det gick inte så jag sov 1½ timme tills Erkan väckte mig. Jag bad honom väcka mig för annars kan jag inte sova på natten.
Precis - klockan är nu 01.07 och jag är bara trött i händerna av allt skrivandes. Har laddat upp bilder på facebook som tar en himla massa tid.
Kan bjuda på några idag för ovanlighetens skull.

1 kommentar:

Laura sa...

Äääääntligen en bild på Bino! Han är ju hur söt och gosig som helst!! Lilla plutten! <3

En helt annan grej: Går det inte att lägga in bilderna på bloggen i lite större format? Det är jättejobbigt att klicka på dem och sedan klicka sig tillbaks till bloggsidan igen för varje bild, speciellt då man läser via bloglovin... :S Eller okej, överkomligt svårt är det väl inte, men det skulle vara roligt att se dem direkt i stort format utan att anstränga sig mer. Lat som man är. :)

PUSS!