Långt inlägg (like always) =)

I fredags slutade jag ju 07 på morgonen då jag hade jobbat natt. Tog som vanligt ut Bino men inte en kortis utan en lååång runda. Det var riktigt härligt väder. Vi t.o.m joggade lite haha.

Efter tre timmars sömn gick jag hem till Tina som bor här precis. Hon fick hem en valp i måndags. En liten Maltes. Lika stor som ett marsvin - så söt! Lusse heter han.

Mot kvällen cyklade jag till pappa där brorsan även var. Han körde oss till festivalen där jag & pappa gick omkring. Det var ju jag som tvingade me pappa fast jag var nog världens tråkigaste sällskap. Jag var sååå trött.
Den veckan sov jag typ ingenting.
Att jobba natt var nog inte riktigt min grej men det lönar sig med Bino så jag får ta det liksom.
Vi satte oss på Harrys och drack lite, mysigt var det. Blev polare med de som satt bredvid oss haha. Men jag lämnade pappa där, han ville vara ute denna kväll då det var längesen för han och jag ville bara hem och sova. Hade ont i ryggen och fruktansvärt trött, gäspade liksom i ett.
Sån tur är så känner ju pappa halva Malmö och är bra vän med ägaren på Harrys.

I lördags tog vi en handling på Willys, jag & papsen.
Jag storstädade och sen kom min kusin Mike & hans Daisy hit med kräftor.
Vi hade en mini kräftskiva. Jag som aldrig ätit kräftor tyckte det var gott fast jag åt bara två haha. Dom andra högg i som bara den.
Jag gjorde en god sallad och en västerbotten paj med kantareller som blev väldigt uppskattad =)
Jag som ALDRIG gjort en mat paj i hela mitt liv blev ganska stolt hehe.
Sen kom Erkan hem efter jobb och han åt också kräftor som bara den.

Natte tid kom och vi spelade såklart Playstation BUZZ och vräkte i oss en himla massa snacks - eller var det bara jag???
Sen såg vi American History X som visades på tv. Riktigt bra film för er som inte sett den.
Erkan hade aldrig sett den så ska nog hyra den till han så han får se hela och inte bara halva som vi såg hehe.

Igår (söndag) var vi på husvisning. Ett helt nybyggt radhus ute i Arlöv, Strandängen.
Vi var riktigt spända då vi tänkt på detta hus länge men vi fick oss en besvikelse.
För det första är huset såååå litet.
"Trädgården" är en liten gräs plätt och det höll till och med mäklaren med om. Vi är ju ute efter en träfgård först & främst.
Rummen var väldigt små för att vara för ett så högt pris som 1.600 000:- + hyra.
Annars fastnade både jag & Erkan för badrummet. Det var riktigt snyggt. De hade fördelat rummet med frostade glasdörrar så ena sidan var tvättstuga.
Dessutom säljs inte detta hus förän alla 4:or är sålda. Då är detta den sista 3:an i området kvar. Dom använder ju den som visningshus och vi är 10:nde i kön. Så där är ju inte så stor chans att just vi får det och även om vi skulle fått det skulle vi inte tacka ja.
Så nu får vi leta vidare =)

Min kusins mamma Yvonne var med oss, hon bor precis bredvid fast i de nybyggda lägenheterna. Vi skulle igentligen in för en fika men vi hann inte då vi skulle på valpkurs.
Så snabbt hem och hämtade Bino sen iväg till Limhamn. Vi hamnade helt fel. Jag trodde det var på Limhamnsfältet där alla hundar får springa lösa. Men där finns tydligen en annan hundrastplats vid bågskytte banan. Så det resulterade i att vi kom försent TYPISKT MIG!

Bino blev helt galen, han ville hälsa på alla valpar, inte lugn för en sekund, skit jobbigt!
Jag ursäktade mig till hundinstruktören men hon sa att denna rasen är så, den älskar ju alla hundar & människor.
Det var 7 valpar. De flesta av liten ras vilket jag tyckte var tråkigt. Annars var där en amstaff vilket var lite roligare, en i Binos storlek iallafall.

Visst var Bino väldigt stressad men han var så duktig. Han kan ju redan sitt, tass & ligg =)
Annars var det lite kontakt övning & "stilla" som var nått nytt för mig.
Då ska man ta tag i halsbandet & säga stilla.

Efteråt lämnade vi han hemma för att han var heeeelt slut. Värmen igår var iheller inget att leka med.
Så jag & Erkan gick till Max och handlade mat och satte oss i underbara Pildammsparken. SÅ MYSIGT VI HADE!
Hyrde tre filmer som vi såg på kvällen.


Valkyria: Bra film om Hitler med Tom Cruise.
The Unborn: Skräck film som inte var så skrämmande men helt ok.
Where in the world is Usama bin laden: Dokumentär av Morgan Spurlock som även gjorde Super size me. Väldigt intressant och samtidigt rolig.

Under film tiden upptäckte vi att vi varit förlovade i tre år - så vi hade verkligen en perfekt dag utan att veta om det =)

IDAG: Har jag bara varit ute med Bino - har även tränat han på det vi lärde oss på kursen så han får visa vad han kan nästa söndag =)

Erkan skulle igentligen vara ledig idag, vi var på Willys igår och handlade grill & mat och hela fadderullan. Planen var att åka till Bokskogen och grilla och busa med Bino. Men igår kväll skicka hans chef sms om han kunde jobba. Erkan blev skit arg, jag med men vad ska man göra. Jag tvinga Erkan att begära att få vara ledig en lördag någon gång så det får vi se hur det går.

Nu blev det långt som vanligt - kanske bättre att skriva korta inlägg varje dag hehe.

Har betalat alla räkningar precis, eller de dras imorgon sen ska jag kolla ut presenten jag tänkt ge min man i tre årig bröllops present!

Bye for now!

2 kommentarer:

Sofiya sa...

Hej :)
Jarå, trivs super, som vanligt här.. Vi stannar nog ett tag till, aa.. Hur e de me dej? Kram

Laura sa...

Hej gumman!

Jo, det är ju så, många fastar kanske inte av den "rätta" orsaken. Jag tror att de flesta här i Turkiet fastar pga. gemenskapen, för under Ramazan-månaden är det en helt annan stämning i luften och en sorts gemenskap, familjer och vänner träffas mycket mer.. Men visst är det många som inte fastar här heller. Däremot så tycker jag att man kan respektera de som fastar och kanske inte dricka, äta eller röka precis intill någon som fastar. :)

Tack så mycket för komplimangen vännen! Förut hade jag jämnt utsläppt hår, men numera har jag det alltid i hästsvans eller knut. För det första så blir det så varmt med utsläppt på sommaren, och eftersom det blåser ganska mycket i Istanbul så blir det så trassligt och fett om jag har det löst. Den tredje orsaken är cigarettröken, som förpestar mitt hår.. :P Men jag följde ditt råd och hade faktiskt utsläppt idag! :)

Ohhh! Vill du verkligen skicka några tidningar till mig? Det vore verkligen supersnällt, jag skulle bli SÅÅÅÅ glad!!! :D Vad har du för tidningar? Vill inte skriva min adress här på bloggen, men om du kan ge din mail-adress så mailar jag den!

PUSS och KRAM!