Möhippa, valpkurs, info fest

I torsdags efter jobb skulle jag passa Lusse så jag hämta hem honom. Vid 18 tiden kom en gammal vän till mig - Marly. det var riktigt trevligt att träffas efter så många år. Vi har varit väldigt nära vänner och känt varandra sedan lågstadiet och fick sen upp kontakten under högstadiet igen. Sen när jag fyllde 20 gled vi ifrån varandra så vi hade väldigt mycket att prata om.
Vi fikade och åt oss mätta på kakor.

I fredags fick jag kompa från 10 så det var riktigt skönt att komma hem tidigare.
Träffade på Boston som Bino fick leka med och sen var det för duschning av oss båda och städning & tvättning.
Fyra arbetskamrater kom hem till mig vid 19 tiden för lite partaj. Alltid roligt att träffa dom utanför jobbet då man lär känna varandra på ett helt annat sätt.
Tjejerna har jag träffat en gång tidigare utanför men de två killarna som var med var första gången. Väldigt trevligt hade vi den första stunden när vi smällde i oss pizza och drack lite gott till det. Men när alkoholen kom smygandes för killarna visade sig att de var inga jag skulle umgås med på min fritid, tyvärr. Vi alla är olika och tur är det men när man inte har kontroll över hur mycket man dricker och framför allt hur man beter sig när man druckit så ska man nog avstå från att dricka.
Fjortis fasoner är inget för mig!
Men de är precis som alla andra, man väljer vem man vill umgås med.

Den ena tjejen hade även med sin hund med, men det blev väll inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Bino var i full fart och ville leka hela tiden, och han är ju valp därför vill inte jag vara för sträng men det eskalerade och blev bara jobbigt till slut. Inte så konstigt kom vi på sen när det kom fram att tiken hade slutat löpa för en vecka sedan. Men inte visste jag att min lilla bebis skulle känna av det.

Tjejernas pojkvänner kom förbi en stund, väldigt trevliga. Den ena är ju faktist vår gemensamma arbetskamrat, lite roligt att det här paret faktist hittat varandra på jobbet.
Sedan kom Erkan hem och det var skönt att han kunde få träffa de personer jag själv träffar varje dag.

Möhippa!
Igår (lördag) så tog jag taxi till Claudia. Där mötte jag på hela gänget 7.30 på morgonen.
Vi smög hem till henne där vi fick hjälp av Nikola, hennes sambo/fästman.
Precis när vi alla står utanför sovrums dörren öppnar hon själv dörren helt yrvaken.
Hon hade värsta chock minen och stänger dörren lika fort.
F*n vad vi alla garvade.
Vi öppnade dörren och gick in, då hade hon hoppat ner i sängen igen och dragit täcket över huvodet.
Hon brukar gå upp på helgerna när Nikola ska till jobbet för att säga hejdå. Men denna morgonen tyckte hon det var konstigt för hon hörde att Nikola viskade och hon tänkte, "varför viskar han och med vem"? Sedan hörde hon dörr låset och tänkte "har han redan gått"?.
Hahaha....
Vi klädde ut henne i "Lila lyxförpackning" - Lila strumpe byxor med lila benvärmare, lila polotröja och på en lila större tröja med lila halsband & örhängen. Ett stort lila pannband och lila hårspray i hela håret. Riktigt snygg blev hon! Tyckte detta var bättre än vissa kläder man sett folk klär ut "blivande brudarna".
Vi alla hade något litet lila på sig förrutom jag typ, jag hade missuppfattat den biten haha.
Men alla fick varsitt lila pannband man var tvungen att ha på sig.
Vi körde mot Hilton och en lyx frukost bufé där.
Det var riktigt gott. Dom hade ALLT, precis ALLT! Där ska jag faktist ta med Erkan en dag och bara käka frukost, mysigt!

Sedan åkte två av tjejerna, de som hade planerat allting och hämtade grill lunchen. Då tog vi andra med Claudia ut på stan.
Meningen var att hitta på lekar & bus med henne men tyvärr hade inte de andra tjejerna planerat detta så väl kan jag tycka. Så vi gick mot Gina Tricot då den blivande bruden behövde köpa en sak där haha.
På vägen tillbaka möter vi upp Sally som jobbar på Bianco, där får vi varsitt sko halsband.
Sedan drar alla iväg till Arriesjön där det var paddling av kanot tror jag till en bastu flotte mitt ute i på en ö. Där badade dom och bastade och grillade lunch.
Detta var jag tyvärr inte med på då jag inte lyckades fixa passning av Bino.
Så jag passade på dra in på H&M och fick med mig lite kläder hem, även från Gina Tricot.

19.45 skulle vi träffas allihopa på Lilla Torg. Vi gick vidare mot Restaurang La Roche, där jag aldrig tidigare varit. Men ska absolut dra med mig Erkan dit och även min mamma hade jag tänkt.
Det är en spansk restaurnag och de hade tre män som spelade levande musik där. Bara gamla låtar jag kände igen från min "spansk period" jag hade när jag var i tonåren.
Gamla Gipsy kings låtar de sjöng och jag bara sjöng med, fick sånna härliga känslor i mig. Det roliga var att jag träffade ju Marly här om dagen och hon är ju från Chile och det var under min "spansk period" haha.
Vill ta med mamma för att hon ska få känna på Spanien känslan eftersom vi hade hus nere i Spanien för något år sedan i Alicante, Torrevieja. Och Erkan vill jag ta med då han aldrig fått smaka på typiskt spansk mat.

Allting var ju redan beställt från början så alla fick lika mat.
Vad jag minns var det lite olika skivor av skinka, oliver, kapris och vitlöksbröd.
Sedan kom musslor som var jätte goda och friterad bläckfisk som var mindre gott.
Bröd igen med en underbart god vitlös sås.
Tiger räkor som jag iheller inte tyckte var så goda, synd då jag älskar räkor.
Sen kom kyckling spett som var helt underbar, men smak av honung bla. Och lammfilé som jag aldrig orkade smaka. Klyftpotatis och potatis med ägg pannkaka eller vad det var.
Alla tog dessert efter men det orkade inte jag så jag beställde in en drink istället.
Det blev inget partaj och kvällen avslutades tidigt då den blivande bruden är gravid i 7:e månaden så var hon säkerligen trött efter denna långa dag. Därför blev det iheller inga större aktiviteter tidigare på dagen.

IDAG har vi varit på sista valp kursen. Vi fick diplom "Väl Godkänt". Nästan så jag vill rama in det haha.
Bytade även nr med en där ifrån, en gammal killkompis och hans tjej. Samma sak igår med en tjej som var med på möhippan, roligt att träffas med hundarna på fritiden så de får leka av sig.

Nu ringde pappa och ville bjuda på middag, en arabisk rätt som jag älskar.
Kyckling i en speciell yoghurt sås med hans underbara ris. Men jag fick tacka nej då jag är så fruktansvärt trött.
Jag måste rensa alla kläder i garderoben då jag tagit upp en del av vinterkläderna och bara slängt in allting i garderoben i fredags innan arbetskamraterna skulle komma. Plus att jag inte hann vika tvätten som jag tvättade i fredags. Det ser ut som ett bombnedslag och man hittar ingenting där, och det värsta är nog rentvätten, allt måste vara totalt skrynkligt.
Sen 18.30 har vi träff med Boston, hans storebror och husse så Bino & Boston får leka av sig.

Nu säger jag "Tack för mig"!

1 kommentar:

Laura sa...

Haha, ja det är en av orsakerna till att jag kanske inte vill ha trädgård i framtiden - finns så mycket äckliga kryp där! Min mamma är också skiträdd för ormar, hon klarar inte ens av att se på TV om det handlar om ormar!

Jag förvarar faktiskt ris, mjöl och andra torrvaror i burkar, men riset hade tagit slut och jag tog fram en OÖPPNAD påse med ris som det fanns larver i. :S Det har ju varit så varmt här på sommaren så det beror säkert på det. Usch usch!

Åh, jag önskar att Ahmet också var så lättväckt! Men kanske han lär sig att vakna lättare då han är i lumpen, där kommer de inte att låta honom ligga kvar och sova utan att ge honom en ordentlig uppläxning!

Ta hand om dig vännen!

KRAM!