Härlig dag

Idag vaknade jag 04 - liiite tidigt! Brukar gå upp 04.30 annars när jag börjar 06 men idag ville jag prova hur det är att duscha på morgonen. Jag vill testa och se om det gör mig piggare då jag ALLTID är trött - och jag menar ALLTID! Har tagit priver hos läkarna men allting är fint så jag fattar inte hur jag ALLTID kan vara så trött.
Iallafall tyckte jag att det gjorde mig gott med en dusch i några timmar framåt iallafall.
Annars duchar jag bara på kvällar. Duschar liksom av mig al avgas osv man fått på sig under dagen, dessutom finns det inget bättre att lägga sig i sängen helt "clean".

Idag var en soft dag på jobb, de dagar gillar vi.
Jag var avlösare vilket betyder att jag avlöser de andra operativa borden så de får sitt måltids uppehåll. Då brukar dagen gå fortare när man hoppar runt lite. Sen får man även snacka lite mer med de andra.
Fick även hjälpa till som PP=personal planerare, det jobbet hade jag velat ha. Inte för att jag vet exakt om det hade passat mig men det känns nog mer som jag och dom har ju VANLIGA tider som jag önskar!

Jag cyklade hem och kände hur tröttheten steg. Tog ut för Binos vanliga långrunda som blev en väldigt kort & slö runda. Jag orkade inte, gick i snigel takt och kände hur Bino tittade på mig "Vad har hänt med matte " typ.

Jag blev helt plötsligt stressad då jag kom på att jag glömt skriva ut ett papper från MKB´s hemsida. (MKB=min hyresvärd)
Så jag ringde Tina som jag visste har en skrivare och hon fixade det meddetsamma.
*Lättnad*
Då kom min kusin och lämnade ett annat papper som han fyllt i och jag fyllde i resterande och cyklade iväg till MKB´s kontor där jag lämnade in papperna. Så nu får vi hålla tummarna att min kusin & hans fästmö får hyra min lägenhet i andra hand.
Dom har verkligen otur med lägenheter så vi hjälper varandra - eller hoppas nu att det går igenom som vi kan det.

Sedan cyklade jag hem i racer fart för att hämta Bino igen och vi tog en promenad till en annan kusin - Anja.

Nu kände jag att min rygg gjorde fruktansvärt ont och jag ville inget hellre än att lägga mig på soffan och jag kan garantera att jag hade deckat direkt. Hade ju dessutom bara sovit i typ 3 ½ timme.

Det var jätte längesen vi träffades och alltid lika trevligt att bara sitta & snacka med henne.
Bino blev ju helt galen där då min kusin har fyra barn och han älskar ju barn & människor över huvod taget. Han får ju all uppmärksamhet hehe.
Tycker om denna familjen dom är så fina ungarna, ska kramas och ändå är tre av dom tonårspojkar.
Väluppfostrade, precis så man vill ha sina egna barn.

Vi stannade i 2 ½ timme tror jag och jag ångrar absolut inte att jag gick dit. Helt plötsligt blev jag mycket piggare - det är kanske så man ska göra, hålla igång fastän man är trött då blir det en vana???

Strax innan vi kommer hem till dörren träffar vi på en kille som bor i huset bredvid mitt.
Han har en jätte stor mastiff & en liten amerikansk bulldog valp. Valpen är en månad yngre än Bino och dom är BÄSTA VÄNNER!
Alltså det är verkligen lycka när dom leker. Bino har lekt med många hundar men inte som den här lilla Boston. Dom är som två kill kompisar som delar allt. Så känns det när man tittar på dom. Jag njuter av att se min pojke lycklig!
Så vi gick iallafall in på fotbolls planen här där v bor och släppte dom så de kunde leka av sig.
Två hundar måste ju kunna leka & umgås, det är något vi människor aldrig kan tillfredställa.
Där stod vi i nästan en timme och sen var det bara att gå hem och laga mat. Hej, laga mat 19.30 men jag hade ju varit igång hela dagen men skönt har det varit.
Nu är klockan FÖR MYCKET för mig som ska upp 04 imorgon igen. Men jag bara MÅSTE få duscha. Eller jag känner faktist för att tappa upp ett bad för mina händer är iskalla.
Sen ska jag faktist smaska i mig en dammsugare som jag köpte idag och sen sängen. Men frågan är när jag kommer till sängen, eller när jag somnar.
Jaja, får skylla mig själv.

Natti natti!

1 kommentar:

Laura sa...

Smaska i dig en DAMMSUGARE?! Vad är det för något? :P