Trevlig helg!

Nu när jag kollar på bilderna la jag märke till Erkans "not so fresh sandaler" som är med på varje bild haha. Men det får ni på köpet *blink, blink*

Hade FAKTIST tänkt att lägga in bilder från Turkiet då jag bara lagt ut några stycken här. Och när vi var på delfin showen NÄR JAG SIMMADE MED DELFINERNA! Men nu är klockan 23.15. Det betyder att Erkan antingen kommer hem om 5 minuter eller om han missat första tåget inne i Köpenhamn kommer han hem om 25 minuter, och då ska vi kolla på film - The Haunting. han är ju ledig imorgon - SKÖNT!

Imorgon ska vi till Arlöv och kolla på två radhus som faktist ligger på samma gata. Ska bli spännande. Efter det hade vi tänkt släppa ut Bino i vår nyfunna hundrastgårs som är sååå stor.

Nä NU kom Erkan genom dörren så jag önskar er alla en trevlig helg!

3 kommentarer:

Laura sa...

Jag såg inte till några sandaler. :) Men å andra sidan så orkade jag inte klicka bilderna större heller, så kanske därför! :)

Åhhh!!!! Har du SIMMAT MED DELFINER?? Och det har du inte berättat??? Nu blev jag verkligen avundsjuk! :) Jag älskar delfiner och att simma med delfiner har alltid varit en dröm för mig! Du får berätta lite mer om det, och lägg absolut in bilder!!

Laura sa...

Du skrev att jag kan läsa om vad du har gjort idag i bloggen, men det kan jag ju inte alls - haha! :D Sötnos, skriv då du får lust, jag vet själv hur det är, ibland har man absolut ingen lust att skriva något alls! :)

Ja det där med körkort alltså.. Sedan jag fyllde 18 har min mamma tjatat på mig att jag ska ta körkort, men jag har ingen lust alls. Om vi bor i Istanbul i framtiden också så klarar jag mig nog bra utan bil också för transportmöjligheterna här är så bra (och om Ahmet har en bil så räcker det ju, då får han köra mig överallt - haha), men om vi bor någon annanstans så kanske det vore något att fundera på. Men jag tror inte att jag någon gång kommer att ha lust att ge mig ut på egen hand i den turkiska trafiken.. :S Jag skulle också gärna vilja bila mellan Finland och Turkiet, så jag håller med Erkan där om att det vore kul! :) Men du kan ha rätt i att han kanske skulle ha lite svårt att köra i Turkiet då han har vant sig vid trafiken i Sverige. Dock så tror jag att det kan vara minst lika svårt för en turkisk chaufför att anpassa sig till trafiken i Sverige också. :)

Oj, jag skulle verkligen uppskatta några tidningar att mysa med i soffan då det regnar ute! :) Nu kommer jag ju att åka till Finland kring den 20 oktober, så om du vill skicka något så skulle det vara kul om du gjorde det snart! :) Jag läser nästan allt (nja, kanske inte biltidningar eller fitness, det är inte riktigt min grej). Mode och kändisar, skvaller, du vet, sådan där "lätt" läsning. :) Vad som helst går! En svensk tidning som jag gillar skarpt är Glamour, den är liten och lätt (att skicka) men det finns mycket att läsa i den! :) Vad som helst går i princip, vad du har hemma! Ska skicka ett mail till dig (imorgon) med min adress så får du skicka några tidningar om du har tid och lust! :) Joy är en typisk tjejtidning med några få reportage, kändisar, mode och hår/smink. Har provat att läsa flera andra turkiska tjejtidningar, men den här är absolut den bästa. De andra tycker jag bara har en massa modebilder, och jag vill gärna ha något att LÄSA också! :)

Laura sa...

Jodå, magsjukan är borta, den gick över på bara en dag som tur är, haha! Men då vi var hos Ahmets föräldrar så led jag av förstoppning som släppte direkt som jag kom hem! 4 dagar som jag inte gick på toa.. (Blev det för personligt nu??) Fattar inte varför det är så, det måste vara något psykiskt! :S De har fina och moderna toaletter och varje sovrum har sin egen toalett, så jag kunde ha uträttat mina behov hur privat som helst, men icke..! :S Så jag hade lite ont i magen där, haha!

Oj vad Bino kommer att bli söt med en regnkappa! Du måste ju ta en bild på honom med den sedan! Vilken färg har du tänkt dig? :) Vad tycker han annars om att du klär på honom något, står han still eller "bråkar" han?

Om du prövar på det där receptet kan du kanske lägga till lite mer socker än vad jag skrev. Ahmet tyckte att den var bra som den var, men hans kusiner tyckte inte att den var tillräckligt söt. Som du vet ska ju turkiska efterrätter vara ultrasöta! :) Men ett halvt glas till kanske inte skadar, oj förlåt, ska inte skriva i "glas".. Det blir totalt 4 dl socker då! :) De glasen som de använder här i Turkiet är för det mesta ca 2 dl, jag brukar gå efter det måttet. I början hade jag svårt med de turkiska måtten, men nu har jag vant mig och även om jag faktiskt har köpt ett decilitermått på Ikea så använder jag det inte ofta eftersom jag oftast gör turkiska recept (de få gångerna jag följer något recept alltså, för det mesta blir det bara basic-mat som inte kräver några recept). Lycka till!

Nja, jag har alltid varit intresserad av språk och arabiska tycker jag låter så spännande så det skulle vara häftigt att lära sig! Men nu är det som sagt turkiskan som jag koncentrerar mig på.. :) Så borde jag också återuppliva min skolfranska. Jag pluggade trots allt franska i 5 år, men nu kan jag knappt säga vad jag heter på franska, så mycket har jag glömt.. Min finska har ju också fått lida de senaste åren, men kanske jag kan friska upp minnet lite nu i vinter då jag kommer att vara tvingad att prata det. :) Vilka språk kan du förresten? :)

Nu blev det här jättelångt, hjälp! Undrar om det ens går att publicera som en kommentar, annars får jag väl dela upp den i flera.. :)

Ha det bäst gumman, skickar ett mail till dig imorgon med min adress!

PUSS!