PARTY

Igår stack jag & pappa & handlade d sista som behövdes här hemma för att fixa till ikväll.
Mannen fick stanna hemma & fixa städningen.
Det blev Godkänt.

Det blev räksmörgåsar med thailändska vårrullar och oliver med sucuc plus en massa chips som jag inte rörde på hela kvällen (men dock idag=(

Första gästerna anländer: Pappa, Jennifer & Alaa.
Pappa skulle hjälpa mig me räksmörgåsarna men jag fixade hälften själv ändå eftersom jag vet att han alltid e sen haha.
Jennifer ville fixa min sminkning, men jag blev inte nöjd.
Varför?
Innan ville jag vara super spaklad, men nu föredrar jag faktist att vara naturell.
Eller inte riktigt naturell precis men inte me en massa ögonskuggor hit & dit. På mig blir d bara kladdigt till slut.
Mannen & Alaa fann varandra och det kändes skönt, då mannens enda kompis inte kunde komma för att just denna dag så var hans frus syster på besök.
TYPISKT!
Sen kom hedersgästen OLIVIA...såå söööt!
En liten docka!
Hon var lite blyg i början men d gick snabbt över me lite plock av chips haha.
Blev super glad att hennes mamma (min vän) kom ändå tror allt. Och Olivia är alltid välkommen!
Blev dock lite sur på mannen när han kommer & säger till mig att han hade frågat vännen varför hon heter Olivia om det inte är ett arabiskt namn då båda föräldrarna är araber.
Då sa jag "Ditt dotter ska få ett grekiskt namn (Melissa) när du själv är turk och frun svensk/arab...!?!? Ööh ja, d e sant sa han hahahaha.
Tyvärr gick dem lite för tidigt tyckte jag, då jag inte fick mer tid med dem för jag var igång me de farliga drinkarna & disk haha.
Det värsta jag vet är DISK, jag stod & diska igenom hela partyt kändes det som haha.
Sen kom min kusin Anja & hennes man Genzi, dem har varit gifta i 19 år - kan ni tänka er....och än idag har dem gnistan kvar så fantastiskt!

Sally kom men hon vägrade att röra min drink, hon var så rädd att hon skulle bli full snabbt haha.
Det blev hon senare också haha.

Sen kom de blivande föräldrarna Susanna & Mahmod. SÅ fint att hon e gravid, men hon har såå liten mage men fint var det.
Det jag tycker om när man är gravid är snygga kläder som man ser att man är gravid på ett fint sätt.
Inte som vissa har nån gammal tight tröja & jeans så ser man halva magen usch nä d ser gräsligt ut.

Susanna som alltid är festens clown var lugn nu utan alkohol. Det var lite tråkigt för hon är den enda som verkligen vet hur man får igång en fest som denna kväll verkligen behövdes.
Det var så sjukt stelt i början så jag fick panik av att sitta inne i vardagsrummet där hälften satt. Jag drog mig snabbt undan till köket & började diska istället haha.

Sen kom kusinerna Mattias & Mike med hans flickvän & en gammal barndomskompis till mig Ali.

Sist kom Annica.

Pappa kom igen och livade upp festen med olika skämt historier och ALLA skrattade.

Det var så roligt för att allt var så tyst och ingen vågade säga ett ljud så kommer pappa och drar en historia och ALLA börjar AS GARVA - INNAN han har avslutat och 2 minuter efter han var färdig.
Som om de bara längtat efter att få skratta på hela festen.
Sen blir ALLT TYST IGEN!
Ingen säger ett knyst på 3 minuter...och då börjar pappa igen me en historia & samma visa pågår ALLA börjar skratta ÖVERDRIVET.
Så var det ett par gånger.

Man märkte hur alla släppte sig efter att få i sig några glas.
Vi började t.om dansa, skit skoj.
Så skriker mina kusiner "DÄR E EN SÅN KINES I EN BIL SOM GLOR UPP NÄR VI DANSAR" så dem börjar dansa till den killen och skämma ut honom rejält!
Så fattar vi sen "D E JU ANNICAS POJKVÄN" hahahaha.
Han e halv svensk & halv filippin HAHAHA!
Ali tjatade till sig att jag skulle ta fram fotoalbumen sen KB tiden, fan va vi garvade....vilka tider det var *sakna*

Alla gick sen en efter en - men alla var här ändå längre än va man hade trott.
Helt plötsligt så frågar Daisy - gick din man och la sig?
Nä, han e bara på toan sa jag.
En timme efter så frågar daisy mig "Har han dålig mage" HAHA...oj, sa jag var e han igentligen haha.
Hon hade mer koll på min man än va jag hade själv, schysst!
Toan, var tom...han låg mitt på sängen snett me kläder på & tagit över sig överkastet HAHA. Hade ingen aning!
Jo, jag visste han var trött men...aja.
Helt plötsligt så försvinner Mattias.
Men vi lät han va haha.
Men när de sista skulle gå hem så var vi tvugna till att bryta oss in på toan då vi misstänkte att Matte hade deckat där inne och han skulle bli hemkörd av Ali ju.
Jo, han låg deckad på golvet i mörkret.

Jag sa att d var bättre att han stannade kvar här så fick han sova på soffan.
Men jag diskade & gjorde fint här för jag hade aldrig pallat att se det när jag vaknat dagen efter.
Sen väcker jag Matte för jag var tvungen att använda toan & då börjar han spy....så jag fick ta hand om honom som en "bebis" som han uttryckte det idag hehe.
Jag gick och la mig och sov gott - jag hade varit lite full, men inte så värst då jag bara hade sprungit runt som en yr höna hela kvällen & flabben hade gått i ett =)
Thats me when I´m drunk.
MEN en timme efter så vaknar jag upp att jag ska SPY....
SAY WHAT?
Jag fick springa in på toan och spydde gjorde jag, men jag förstod inte varför då jag mått bra hela kvällen & inte alls varit så packad så att jag skulle spy.
Jag satt nog på toaletten en halvtimme för att jag vågade inte gå därifrån ifall ifall.
Men tur som jag hade deckade jag direkt.

Vaknade inte förän vid tolv men inte konstigt när sista gästerna gick 4.30 på morgonen.

Hela dagen kan jag verkligen kalla mig BAKIS så jag knappt har kunnat vrida huvodet för att det snurrar så värst.

Maten har inte varit så bra idag - bakis mat typ!

Vill tacka alla för att alla kom och jag fick en lyckad kväll till slut.
Jag hoppas att alla hade det roligt och trevligt trots tystnaden i början haha.

Vill även tacka för alla presenterna som var helt oväntat (för första gången) haha.
Presenter har nog alltid varit viktigt för mig - vet inte varför igentligen då ingen i min familj är som jag, kanske handlar det om bortskämd eller att man vill få något tillbaks om man själv har gett personen en present.
Men i år så förväntade jag verkligen inte det av varken familjen eller vännerna och då märkte jag att det betydde mycket när jag inte hade väntat mig det.

Jennifer & Alaa: En limpa cigg HAHA

Faten & Olivia: En underbar lekstund fick mannen och jag fick tankar på att det snart är dags=)

Anja & Genzi: En flaska rött vin, ett UNDERBART saltkar och 3 svarta ljushållare...(vet ej va man kallar d)

Sally & Sadoo: En flaska rött vin + 500:- i presentkort på Duka.

Susanna & Mahmod: Erkan fick en bukett me blommor och en godispåse & en massa choklad (jag fick mina stövlar av Sanna för ett tag sedan haha)

Mattias, Michael, Ali & Daisy: En bukett vita rosor (plast haha), en svart & vit vas och 2 prydnads vaser - en svart & en vit.

Annica: Ett jätte fint ljus fat ed stenar & ljus.

Jag tackar än en gång alla för allt!

(Next year blir det 25 som ska firas stort - då SKA mamma vara me & festa)

*LOVE*

1 kommentar:

Anonym sa...

Sorry för att vi inte kunde stanna längre, olivia o jag hade mkt trevligt o jag tog inte alls illa upp av namnpratet med erkan. Kul att han frågar =) O din disney film har anlänt :P den du sååå gärna ville ha hihi...gissa liksom!Synd att jag missade d roliga ajjjaaa typiskt men d kommer fler tillfällen. Det var kul och träffa dig iaf *kärlek*