Middag för familjen!

Idag vaknar jag runt 10- hade kunnat sova mycket längre men det var väll en normal tid att gå upp för att hinna med vad jag skulle.
Steg upp och hann knappt börja med min första kopp kaffe tills jag började städa.
Det var riktig storstädning här hemma.
MAMMA skulle ju komma.
Det är väll en grej man har att när mamma kommer måste man visa hur duktig man är.
Sen när allt var färdigt satte jag mig ner och började platta håret, när jag kommit halv vägs ringer pappa & ber mig att gå ner meddetsamma.
Hed ena halvan av håret snyggt & platt & hälften uppsatt i en klämma sprang jag ner och ser inte han.
Jo där kom han i en skit snygg bil.
Audi något - pappas favorit bil i metallic blå.
Han var så glad när han körde den.
Så jag hoppade in & vi tog en runda, det var en provkörning som gick till min farbror.
Han skulle köpa denna bil då hans egen blev krashad i en bil olycka han var med om för någon månad sen.
Usch...tackar GUD för att han lever idag!
Hade han inte haft bälte hade livet sett annorlunda ut idag!

Sprang upp och gjorde mig redo för stan.
Nu helt plötsligt kändes det nästan normalt att åka till stan bara för att jag hade gjort det dagen innan.
Hamnade på samma köpcentrum för att jag hade lagt undan de plaggen.
Under gårdagen hade jag ringt pappa och frågat om jag kunde låna 200:- till en tröja jag kunde ha på lördag, för jag ska nämligen också ut med jobbet om några veckor och har inget att ha på mig.
Och jag frågar ALDRIG om pengar till kläder för den ekonomin vi har kan man bara fråga efter pengar om det handlar om räkningar som måste betalas.
Han sa klart du ska få pengar till det, jag vill att min dotter ska känna sig fin.
Naw, så söt han e!
Så jag fick 2000:- eller rättare sagt jag & Erkan fick 2000:- i födelsedags present.
Tyckte det var för mycket, men snällt och väldigt läglig timing!
Så jag gick raka vägen upp och köpte den svart & vita tröjan bara.
Den svarta fick vänta.
Den kostade endast 198:- som många kan säga, men för det är det hårt arbetande pengar så som vi lever nu.
Och att man kan bli så glad för att hålla en påse med något man köpt är helt otroligt igentligen.
Iallafall så köpte jag den för att just ikväll när min mamma skulle komma hit så ville jag vara fin även för henne.
Gick ner till nedervåningen och sprang ihop med tjejen jag skrev om sist.
Nu såg vi varandra samtidigt och det var bara att gå fram & krama om- det bara kom automatikst ifrån båda hållen & vi pratade en stund.
Det kändes faktist skönt.
Känns bara så konstigt att det hänt så mycket som vi inte vet av varandra utan bara hört.
Hon fick kunder så jag gick & hälsa på Sally. Hon hade lunch så vi satt en snabbis & snacka då hennes gamla kompis en bekant till mig också kom.
Men jag hade brottom och sprang in till den gamla vännen igen & sa hejdå och sprang till bussen.
Köpte busskort till mannen som vi helt hade glömt bort & sen tog jag bussen hem.
Hoppade av en buss station innan min egen för att köpa tårta & lite små saker på Konsum.
Tårtan var DYR!
Gick hem i sjuk kyla med tusen kassar kändes det som.
Just det, köpte ju present kort på JC till mannen också.
Lite tråkigt men han önskar sig ett par jeans och jag kan inte hans storlek då det är helt andra storlekar på turkiska jeans & svenska.
Tänkte att jag måste köpa något lite mer som jag kan ge han.
Tänkte på en etui som han kan ha sina kort i eftersom han tycker plånboken är för tung och han lägger alla sina kort i buss kortets ficka haha.
Kom hem 15.50 och Mamma & hennes man skulle igentligen komma 16.00 fick säga att de kunde komma 16.30 istället då jag inte ens hade börjat med maten.

Det blev inbackad kycklingfilé med gorgonzola ost och potatisgratäng, sallad med fransk dressing och en varm grönsaksröra.

Mycket beröm fick jag under hela middagen!
Stolt blev jag då det var första gången jag gjorde det!

Det var Mamma - hennes man, Pappa, Mormor, jag & mannen.
Det var jätte mysigt, trevligt & roligt!
En familj!
Saknades bara lill brorsan, men det är en annan historia!

Presenter vi fick!

Mormor: En cykel + 1000:- till oss båda + en snygg blomma som jag redan glömt namnet på haha. Men den är så fin så jag måste komma ihåg att vattna den för det är jag sämst på, alla blommor jag får dör! T.om mannen sköter om de bättre haha. Plus att den var i en fin cremé färgad kruka - jag behöver krukor.

Mamma + man: En jätte fin blomma - trodde jag, men mamma vet att jag inte kan sköta om blommor så den var i plast hahaha. Alltså det var typ en krans i gran så den ser äkta ut & inte som en fattig plastblomma haha, även den hade en snygg vit mönstrad kruka som jag blev jätte glad över. Det fina med det hela var att mamma själv har kommit ihåg att jag pratat om vita krukor hihi.
En svart & vit julstjärna att ha i fönstret som passar i vårt kök så perfekt. Fick även glödlampor i ett eget paket hahaha.
Snygga mässingskrokar att hänga upp gardiner med.
En underbart söt snögubbe som jag bara älskar.
500:- i present kort på Lagerhaus *Älskar den affären*
1000:- på H&M ett till mig & ett till mannen.
Och så fick mannen en underbart skön morgonrock som han blev såå glad över.
Just det får inte glömma mina söta grytlappar - röd & vita rutiga med hjärta på. Såå söta!
Passar till mina te koppar hihi.
Det kändes för mycket att ta emot allt det men så glada vi blev =)

Nu ska jag gå & kolla min kalender & se vilken helg jag är ledig. Den helgen ska jag isåfall åka till mamma och vara där heela helgen. Har saknat henne så mycket.
Sen vill jag också lära känna lilla Bella.

Nä nu har jag gått & dratt på mig en förkylning, har tagit 2 alvedon men jag tror att jag kommer att vakna upp imorgon med värsta sjukan.
Vill inte, är ju ledig nu - vill ju ut & shoppa, vill hitta en varm & skön vinterjacka!

P.s - för 24 år sedan så föddes jag.
Just nu 00.34 är jag 24 år och 20 minuter EXAKT!
Jag föddes 00.14 för 24 år sedan.

Det jag saknar med mina födelsedagar genom åren är morgnarna när mamma kom in i rummet & väckte mig i november mörkret med en tårtbit & levande ljus på och clementiner och en underbart god frukost.
ALLTID!
DET saknar jag så mycket.
Minns när jag fyllde 19, det var första födelsedagen när jag bodde själv.
Jag hade Tyson, men ingen annan, jag kände mig så ensam.
Jag blev så ledsen faktist.
Jag ville va hemma & vänta på mamma, men ingen kom in genom dörren =(
Så är det att bli stor, så är det att vara vuxen.
Har förklarat för mannen hur det går till men jag tror inte att han förstår.
Vill ju att han ska ta över men det kommer han nog inte göra då han inte förstår hela grejen.
Men, men min speciella dag har varit idag då jag har fått spendera den med min mamma.

Älskar dig så otroligt mycket!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar Dig!
Allt var så fint, allt! Maten kar K pratat om sen dess :)

Jag ville stanna kvar, eller åtminstone bo nära som mormor men men....

Glada vi blev att han gillar sin badrock! =) Hälsa såklart!

Jag ringer dej under dagen.

Ps. Flamingo heter den, blomman alltså :)

Pussar & Kramar!

Unknown sa...

Ps. Du har fått en tårta på FB =D
♥Mwaah!♥

~*♥*~ sa...

Tack för allt igår. Hade en jätte lyckad dag och så även Erkan, det sa han några gånger efter att ni gick. Han sa att han var så trött efter skolan för normalt sett brukar han sova efter men eftersom det var så trevligt tänkte han inte ens på det. Jag älskar dig så mycket mamman min!
PUSS

Unknown sa...

Pst...du glömde nämna parfymen :o
haha puss!