Fars dag

Så ja, det var ett tag sedan...har bara inte haft någon lust eller ork att skriva.
Lite uppdateringar: I fredags var det storm, det märkte jag av att jag blåser omkull med cykeln 2 gånger på väg hem i från jobbet.

Mitt i en korsning med alla bilister på bästa rusningstid och tror mig DE GARVADE!

Jag reste mig snabbt som fan & tog mig upp till cykel banan, upp på cykeln igen & sen blåstes jag av IGEN in i en buske.

Haha, fan asså....ringde pappa i värsta panik & sa att det funkade inte detta, så jag fick ta tillbaka cykeln till jobb & vänta där på att han skulle hämta mig.
Lördag: Vaknar av att allt e vitt, det hade varit snöblandat regn under natten, men det var inte därför det var vitt, det var frost på gatorna.

Riktigt svinigt kallt var det.

När vi är färdiga med första rundan och cyklar tillbaks till lokalen så börjar det hagla som fan, stora kulor mitt i ansiktet cyklandes i motvind. Det var inte det bästa ska jag säg.

Hade fullt av röda prickar i ansiktet sen.

Funderade i en halvtimme på att stanna på jobb hela dagen (jag jobbade delad tur) men jag ville sova & stack hem.

Då får jag reda på av mannen m.f att det inte alls har haglat här hemma utan bara på det området jag jobbar på haha. Fan va skumt!
Söndag= Fars dag! Detta har varit en sjukt jobbig dag på jobb idag. Går inte att beskriva så slut jag & arbetskollegan var på jobb. Våra ryggar höll på att knäckas & inte snacka om hur trötta vi var.

Nä, det behövs kraftiga åtgärder på jobb, hoppas hon har sagt ifrån idag för jag har varit ledig idag.

Vill bara ringa in & klaga, så kan dem själva få se hur jobbigt vi har det.

Slutade 15 men var kvar på jobb till 16 jag orkade helt enkelt inte ens tänka tanken att ta cykeln hem.

När jag kommer hem så ringer jag pappa & säger att jag orkar helt enkelt inte att komma till honom på fars dag.

OK säger han, du behöver inte, jag tar med maten till er ikväll.

Men fan va taskig jag kände mig, men då kan ni förstå hur trött jag igentligen var.

Jag ändrade mig & sa att jag kommer ändå, kände mig jätte dum. Älskar ju min pappa så mycket så att min trötthet kan inte stoppa mig på hans dag.

Min kusin ringde just då lägligt.

Han tog pappas bil & körde & hämtade oss.

Vi kom till papsen med en egen gjord tårta med citronfromage fyllning, banan skivor, nektarin klyftor, krossad ananas och grädde.

Dekorerade med söt mandel och nougat stavar och skrev FARS DAG! med choklad sås.

Den blev omtyckt fastän den inte blev så fin som den jag gjorde på mammas födelsedag i sommras, men då var det ju säsong för jordgubbar så det blev en finare dekoration.

Han fick även ett ljusfat= Ett fat med små blå glasstenar & ett blått blockljus i mitten, en dubbeltriss=utan vinst=(, en bingolotto(fars dag special)och ett fint vykort som jag precis såg kvarhängandes på mitt kylskåp-hade helt & hållet glömt bort det igår så trött jag var haha.

Stack sen hem till kusinen i hans nya ungkarlslya och såg hur fint han hade det där hemma.

Allt var nyköpt, tänk att bara kunna köpa allt man vill....jaja vissa kan.

Sen tillbaks till papsen & åt Bamie....MUMS det var mitt önskemål på hans dag hahaha.

Sen gick vi hemåt och deckade direkt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så FIN tårta! =)

~*♥*~ sa...

Hehe tack, tyckte din blev finare som vi gjorde till dig med jordgubbar som dekoration.

Unknown sa...

mmh ja den var underbar..........drömmer om nästa sommar nu...mmm ;)