Juldags skyltning

Började jobba i onsdags igen och fick en helvetes dag på jobb....samordnaren bad t.om om ursäkt för att jag hade fått komma tillbaka just på denna dag.
Men vi klarade det ändå fast död var jag när jag kom hem.
Jobbade Ons-fre och på fredagen ville jag bara sova på soffan men jag fick istället se på när mannen gick in & la sig i sängen och jag fick istället börja göra mig iordning inför kvällen.
Jag skulle ju hem till min älskade mamma.
Men hann jag i tid, ack nä, hennes man kom en hel timme för tidigt & hämtade oss men det gick bra ändå.
Man behöver liksom inte styla sig inför sin egen mamma, men ändå gör man det varför?
Jo för att man inte har träffats på så länge & man vill ju att mamma ska vara stolt för sin dotter.
Vi kommer dit & jag ger mamma en stooor låång kram.
Vi satt & hade det mysigt med middag & hungriga vovvar haha.
Bella var så underbart söt, nyfiken men rädd...nä inte rädd men hon vågade inte ta sig fram riktigt hehe.
Jag tyckte om henne jätte mycket.
Så även mannen.
Vi tittade på en skräckis sen & man märkte att mamma inte hade sett på film på ett tag haha.
Han kommenterade hela tiden om vad hon trodde skulle hända & var lite räddis haha.
Jätte tråkigt slut ialf.
Vet inte varför men jag sov underbart gott den natten.
Jag somnade direkt & sov läänge, fastän hundarna var omkring oss hela tiden.
Dem visste inte vart dem skulle sova.
Hos mannen eller hos mig, dem flyttade plats hela tiden och jag kunde inte låta bli att skratta hela tiden.

Dagen efter satt vi också bara & mös....dem körde oss hem & då var kramen änu hårdare & änu längre.
Vi gjorde mat & satt med 3 filmer hela kvällen.

Idag sov vi till 12.....WOW så skönt!
Vi gick på julskyltningen på stan och det var så mysigt.
Fastän regn & blåst var där fullt med folk.
Kunde knappt få parkering någonstans.
Det var jag, mannen & kusinen.
Vi mötte upp Sally och promenerade & gick in i butiker & planerade julklapps köp.
Vi skulle ta en fika men just då kom vi på att parkeringens tid var slut =(
Jag framkallade iallafall 25 bilder ifrån digitalkameran.
Mest på Zita & när vi var i Alanya/Turkiet nu i sommras.
När jag fick kameran så fick jag även att jag kunde framkalla 25 bilder gratis=)
Så nu ska jag framkalla alla bilder som jag har på datorn, det är mycket roligare då.
Tänk om någon ska komma hit & vill se på bilder, ska vi då gå till datorn & kolla, näää va tråkigt....Jag vill ha kvar mina foto album!

Vad vi har kommit fram till denna dag är:

Jag & Sallys nya tradition uppstartad Vintern 2007!

Varje år från & me i år så ska vi träffas under en advent, det kvittar vilken, vi har ju 4 att välja mellan, det får bli den som de flesta kan på.
Då ska vi träffas hon någon och baka pepparkakor, Lussebullar, knäck, ischoklad & pyssla helt enkelt.
Ett knytkalas, alla tar me något som vi alla ska göra tillsammans.
Såklart ska detta endast bli en tjejgrej, men vi tänker på framtiden också, när vi själva får barn då vill vi ha en sådan här tradition.
Så detta startar upp i år!
Ska bli roligt!

Efter att ha sett allt julpyntet ute på stan idag så ville jag bara ner till källaren & plocka upp allt julpynt, men jag får hålla fingrarna i styr tills nästa vecka, den första advent.
Det är MIN tradition att plocka fram allt då.
Sen, den andra advent så får jag lov att börja slå in klapparna.
Har ju köpt en julklapp redan och varje gång jag går in i garderoben så vill jag bara packa in den hehe.
Men det får vänta 2 veckor till haha.

*Love christmas*

1 kommentar:

Anonym sa...

ahh så mysigt allt låter, önskar jag hade the christmas spirit.